مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان یزد نسبت به ترفند‌های جدید صنایع دخانی برای فریب جوانان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ 01 June 2022

جعفری بر ضرورت آشنایی با ترفند‌های صنایع دخانی به عنوان یکی از راهکار‌های مهم برای حفاظت از جوانان در مقابل دخانیات، تاکید کرد و گفت: صنایع دخانی در صدد فریب جوانان و افزایش گرایش آن‌ها به استعمال مواد دخانی هستند.

وی اظهار داشت: یکی از ترفند‌های صنایع دخانی، معرفی سیگار‌های الکترونیک به عنوان جایگزین سیگار است و این نوع محصولات به علت دارا بودن نیکوتین و مواد سمی دودزا نه تنها بی خطر نیستند بلکه باعث سرطان‌های ریه، دهان، گوارش می‌شوند و بروز بیماری‌های قلبی را به شدت بالا می‌برند.

 

جعفری گفت: سیگار‌های الکترونیکی به شدت اعتیاد آور و خطرناک است و استعمال یک بار آن‌ها سبب وابستگی افراد به ان می‌شود.

 

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان یزد افزود: وجود گلیسیرین در محلول سیگار الکترونیکی به ریه آسیب می‌رساند و خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی به ویژه کرونا را افزایش می‌دهد.

 

جعفری با اشاره به رواج تنباکو‌های بدون دود ادامه داد: تنباکو‌های بدون دود همان ناس، بی تی، پان و سایر جویدنی‌هایی است که در اماکنی مانند سالن‌های ورزشی معمولا برای کاهش وزن توصیه می‌شود و این تنباکو‌ها ممکن است با مواد مخدر ترکیب شده باشند.

 

وی تاکید کرد: تنباکو‌های بدون دود، به مخاط دهانی آسیب زده و ورود ویروس‌ها به ویژه کرونا را از طریق مخاط راحت‌تر می‌کند.

 

جعفری تصریح کرد: این ماده هم چنین تولید بزاق را افزایش می‌دهد و با افزایش دفعات دفع آن در محیط، موجب آلودگی محیط و انتقال بیماری‌ها می‌شود و بیماری‌های لثه، پوسیدگی دندان‌ها و ریزش آن‌ها را افزایش می‌دهد.

 

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان یزد با بیان این که مصرف این تنباکو‌ها موجب ورود مستمر و راحت مواد شیمیایی سرطان زا به بدن می‌شود، گفت: سرطان‌های دهان، زبان، مری و لوزالمعده در این گونه مصرف کنندگان بیشتر دیده می‌شود و خطر مرگ در اثر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی به شدت افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار