جشنواره سیر سولان با هدف معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های روستای سولان از امروز به مدت دو روز در این روستا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ 21 July 2022

جشنواره سیر سولان با هدف معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های روستای سولان از امروز به مدت دو روز در این روستا برگزار می‌شود.


به گزارش تابناک همدان، مسئول اجرایی این رویداد با بیان اینکه این روستا مرکزیت تولید، توزیع و پخش محصولات کشاورزی را در منطقه دارد، گفت: با توجه به اینکه عمده محصول کشاورزی این روستا سیر است، برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره این محصول انجام شد.


جشنواره به مدت دو روز در تاریخ ۳۰ تا ۳۱ تیرماه سال  جاری برگزار می‌شود
محمد مهدی فتحی در زمینه برنامه های جانبی گفت: در نمایشگاه‌هایی که به بهانه جشنواره سیر سولان دایر کرده ایم علاوه بر سیر غرفه‌هایی نیز در نظر گرفته ایم که در آن از محصولات صنایع دستی و گردشگری و حتی غذاهای سنتی و محلی برای ارائه به مردم استفاده می شود.


وی عنوان کرد: در کنار این جشنواره مسابقه بزرگ آشپزی را نیز در نظر گرفته ایم که مردم در غذاهایشان که از محصول سیر استفاده می کنند ارائه داده و انها را به رقابت بگذارند و به برگزیدگان این رویداد جوایزی نیز اهدا شود.


فتحی افزود: در این جشنواره غرفه‌هایی برپاست که در آنها محصولات مرتبط ارائه می‌شود و این محصولات شامل سیر، موسیر، سیرترشی و... است.


وی همچنین به برنامه مسابقه اشپزی در جشنواره اشاره کرد و گفت: تعدادی غرفه هستند که به برنامه آشپزی اختصاص داده ایم در این مسابقات غذاهایی که با سیر تهیه می‌شوند شرکت کردند.


پس از آن نسبت به طعم و دیزاین یکسری جوایز به انها داده میشود.


تیم داوری این رویداد برای مسابقات غذا از تهران به این جشنواره می‌آیند که از اعضای کمیته اطلس خوراک کشور بودند.


این گروه با مدیریت حسینی که مجری برنامه دست‌پخت است روز جمعه به بهترین طعم و بهترین دیزاین غذاها در مسابقه جوایزی اهدا میشود.


مسئول اجرایی جشنواره سیر و. موسیر سولان گفت: در این رویداد شاهد حضور هنرمندان همدانی در زمینه موسیقی، نقالی، استنداپ کمدی، حرکت دوچرخه سواری و حرکت موتورسوار و کایک سوارها نیز هستیم.


بخش دیگر برنامه هم به نقاشی روی صورت کودکان اختصاص داده ایم که کانون فکری آن را انجام میدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار