مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۸۰ میلیارد تومان برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان هزینه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱ 12 November 2022
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۸۰ میلیارد تومان برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان هزینه می‌شود.

 

به گزارش تابناک همدان، امیر لاهوتیان گفت: ۳۴۵ میلیارد تومان اعتبار مصوبه امسال است که این اعتبار در بخش های مختلف تقسیم شده است.

او افزود: از این میزان اعتبار، ۸۰ میلیارد تومان جهت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، ۵۰ میلیارد تومان احداث و تکمیل کانال‌های آبیاری عمومی، ۷۰ میلیارد تومان جهت بازسازی و نوسازی قنوات، ۳۴ میلیارد تومان جهت اجرای عملیات آب و خاک در تشکل‌های بخش کشاورزی، ۳۴ میلیارد تومان جهت تجهیز و نوسازی اراضی و ۱۳ میلیارد تومان جهت احداث راه‌ها و دسترسی به مزارع و ۶۴ میلیارد تومان جهت احداث شبکه آبیاری و زهکشی است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:از ۲۶۶ هزار و ۵۶۱ هکتار اراضی آبی استان تاکنون ۱۶۱ هزار و ۷۰۰ هکتار به سامانه‌های نوین مجهز شده است؛ که سالیانه ۷۱۱ میلیون متر مکعب صرفه جویی آب را در پی دارد و باعث افزایش بهره وری آبیاری، کاهش مصرف سموم و افزایش محصول در واحد هکتارمی شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ۱۵۰۰۰ کیلومتر کانال آبیاری عمومی سنتی ۱۲۲۳ کیلو متر آن بصورت سنگی، بتنی و جدول پیش ساخته و خطوط انتقال اجرا گردیده است که راندمان انتقال آب از ۳۵ درصد به ۷۵ درصد و در خطوط انتقال به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

لاهوتیان گفت:از ۲۴۷۷ رشته قنات موجود استان ۹۶۲ رشته تا پایان سال ۱۴۰۰ بازسازی و نوسازی شد که باعث افزایش آب دهی قنوات شده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار