مدیر کل کانون پرورش فکری استان:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از تجمع کودکان و نوجوانان مهدوی بر مزار احمد بن اسحاق به مناسبت نیمه شعبان خبر داد و گفت: به همین مناسبت کودکان محله آقا جان مهمان اعضا مراکز کانون می شوند و علاوه بر پذیرایی، هدایایی دریافت می کنند.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴ 01 March 2023
محمد خیاط زنجانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص برگزاری جشن های نیمه شعبان در مراکز کانون اظهار کرد: در این ایام دو برنامه اصلی خواهیم داشت که یکی از آن ها در شهرستان سرپل ذهاب و با تکیه بر کلام مقام معظم رهبری در سفر استانی است که فرمودند: زیارتگاه "احمدبن اسحاق" باید به قطب منطقه تبدیل شود. 
 
وی با بیان اینکه "احمد بن اسحاق" یک مرجع کامل در باب مهدویت است، افزود: انس کودکان و نوجوانان با این مقام معنوی ارزشمند به اصلاح سبک زندگی و رشد معنویت در این قشر کمک می کند. 
 
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به نحوه اجرای این برنامه اشاره کرد و گفت: امسال به عنوان نخستین سال اجرای این برنامه کودکان و نوجوانان مهدوی بر مزار "احمدبن اسحاق" تجمع می کنند که امیدواریم این تجمع هر ساله در نیمه شعبان برگزار و تبدیل به پاتوق معنوی برای کودکان و نوجوانان ‌شود.
 
وی تصریح کرد: در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه های متنوع، سرود "سلام فرمانده" به زبان کوردی همخوانی می شود و قرائت عهدنامه ای بین کودکان و نوجوانان جهت عهد بستن با امام زمان (عج) هم خواهیم داشت که امید است سرآغازی برای ایجاد تحولات و حالات معنوی در کودکان و نوجوانان باشد.
 
وی به حضور دانش آموزان شهرستان های سرپل ذهاب و کرمانشاه در اجرای این برنامه اشاره کرد و گفت: در صورت بازتاب مناسب در سال های آینده امکان حضور دانش آموزان سایر شهرستان های استان در این برنامه فراهم می شود. 
 
وی برنامه دیگر ویژه نیمه شعبان بین کودکان مراکز  کانون‌های شهرستان کرمانشاه را مسابقه آشپزی، مختص دختران و مسابقه ساخت هدیه، مختص پسران اعلام کرد و گفت: شرکت کنندگان در این مسابقه هدایا و غذای طبخ شده خود را جمع کرده با همکاری خیرین پیش از نیمه شعبان در محله آقاجان سفره ای پهن می شود که در آن سفره مهمانان ما کودکان و نوجوانان محله آقاجان خواهند بود و پذیرایی این مراسم و اهدای هدیه توسط کودکان و نوجوانان مراکز انجام می شود. 
 
وی مزایای اجرای این برنامه را آموزش فرهنگ ایثار و توجه به محلات کم برخوردار دانست و خاطر نشان ساخت: همچنین اجرای این برنامه در ایجاد سبک زندگی صحیح دختران موثر است. 
 
خیاط زنجانی با اشاره به اینکه تمامی مراکز کانون در سطح استان مکلف به اجرای ویژه برنامه نیمه شعبان شدند، تاکید کرد: حدود ۳۰ مرکز کانون پرورش فکری استان برنامه ریزی اجرای برنامه در ایام نیمه شعبان را انجام دادند که با برگزاری فضای جشن ویژه کودکان و نوجوانان، این روز را پررنگ تر از گذشته به جامعه معرفی می کنند.
 
به گفته وی برخی مراکز کانون جهت اجرای برنامه های نیمه شعبان آغاز به کار کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار