بانوی پزشک اصفهانی در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان است.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ 20 April 2023

پروفسور رویا کلیشادی گفت: علاوه برداشتن مسئولیت‌های گوناگون رئیس و موسس تنها پژوهشکده پیشگیری اولیه از بیماری‌های غیرواگیر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و تاکنون بیش از ۱۰۰ طرح پژوهشی در حوزه محیط زیست، ژنتیک، تغذیه و آموزش بهداشت با محوریت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در بزرگسالی ارائه کرده است.

وی گفت: مجری طرح کشوری نظام مراقبت عوامل خطرزای بیماری‌های غیرواگیر در دانش آموزان است طرحی که با حمایت سازمان جهانی بهداشت به دنبال پیشگیری و کنترل عوامل خطرزای از جمله چاقی، اختلال چربی خون و مواجهه با دود و دخانیات در دانش آموزان است.
این پژوهشگر اصفهانی، سابقه فعالیت خود را در طبابت اطفال ۳۱ سال برشمرد و افزود: به زبان‌های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی مسلط است و سردبیر مجله بین المللی طب پیشگیری است که مقالاتی را که از کشور‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی به این مجله ارسال می‌شود پس از داوری کیفیت‌های بالاتر را منتشر می‌کند.
دکتر کلیشادی خدمت به وطن را به پیشنهاد‌های مهاجرت برای فعالیت‌های پژوهشی در کشور‌های خارجی ترجیح داده است.
این عضو انجمن متخصصان اطفال آمریکا گفت: تا کنون هزار مقاله در زمینه ارتقای سلامت کودکان و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر نوشته که ۷۰۰ مقاله آن در مجلات خارجی چاپ شده و ۴۷ کتاب هم برای سلامت کودکان به رشته تحریر در آورده است.
رئیس مرکز تحقیقات رشد و نمو کودکان اصفهان افزود: هم اکنون بیش از ۱۰ طرح پژوهشی در حوزه پیشگیری اولیه از بیماری‌های غیرواگیر از سنین کودکی تا بزرگسالی در دست اجرا دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار