شهردار کرمان با تاکید بر اینکه شهرداری کرمان مرز ریمدان را جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین انتخاب کرده است، گفت: این خادمان به صورت داوطلبانه با مجموعه‌ای مجهز از ماشین‌آلات و وسایل مورد نیاز مواکب به کمک مواکب مردمی در مرز ریمدان می‌روند.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴ 18 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، سعید شعرباف‌تبریزی پیش از ظهر امروز در آیین اعزام کاروان خادمان اربعین حسینی (ع) به مرز ریمدان که در محل قرارگاه حاج‌قاسم سلیمانی شهرداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری کرمان ۴۵ نفر از نیرو‌های انسانی خود را جهت خدمت به شیعیان پاکستانی به مرز ریمدان در شرق کشور عازم می‌کند.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه شهرداری کرمان مرز ریمدان را جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین انتخاب کرده است، به کمبود امکانات در این مرز پرداخت و گفت: این خادمان با مجموعه‌ای مجهز از ماشین‌آلات و وسایل مورد نیاز مواکب به کمک مواکب مردمی در مرز ریمدان می‌روند.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های اعزامی حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی را پوشش می‌دهند، خاطرنشان کرد: در میان آن‌ها نیرو‌های انسانی با کارآیی متفاوتی ازجمله پاکبان و نیرو‌های خدماتی هستند، اما در کنارشان تجهیزات لجستیکی مانند ماشین‌های آتش‌نشانی، مه‌پاش، کامیون‌ها و ماشین‌آلات عمرانی، سرویس بهداشتی سیار و ادوات برپایی مواکب وجود دارد که امروز به مرز اعزام می‌شوند.

شعرباف‌تبریزی با بیان اینکه در فاز بعدی نیز ۴۵ نفر از نیروی‌های شهرداری به صورت داوطلبانه به مرز می‌روند، تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و کمبود امکانات مرزی، نیرو‌های شهرداری در فاز بعدی به مدت ۱۰ روز جایگزین می‌شوند، هر گروه ۱۰ روز در مرز جهت خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی در رفت و برگشت مستقر هستند، تقریبا نیرو‌های شهرداری کرمان ۳ هفته تا ۱ ماه در مرز ریمدان حضور دارند.

وی از بهبود شرایط خدمت‌رسانی در مرز ریمندان سخن به میان آورد و با اشاره به نقش شهرداری کرمان در این زمینه، گفت: امروز قریب به ۴۵ نفر از نیرو‌های شهرداری اعزام شدند، در ۱۰ روز آینده این عدد به ۱۰۰ نفر می‌رسد، بخشی از نیرو‌ها مدیریتی و بخشی هم نیرو‌های پاکبان و تنظیف هستند.

شهردار کرمان بیان داشت: در مجموع با نیرو‌های مردمی و انسانی بالغ بر ۲۵۰ نفر در مرز مستقر می‌شوند، برخی مواکب مردمی از کرمان و ریگان اعزام می‌شوند و برخی هم از میرجاوه و چابهار هستند.

وی از احتمال عبور ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار زائر پاکستانی از این مرز در رفت و برگشت سخن گفت و افزود: این مرز سال‌ها بسته بوده و از سال گذشته به روی زائران باز شده است.

به گزارش فارس، مراسم بدرقه ۴۵ خادم مواکب مرز ریمندان توسط شهردار کرمان برگزار و آن‌ها بعد از تجدید عهد با آرمان‌های سردار دل‌ها به به مرز ریمدان اعزام می‌شوند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار