رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: برای تمامی بخش‌های استان برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی در حال تدوین است و اکنون برای ۳۴ بخش این مطالعه انجام شده و برای مابقی بخش‌ها این مطالعه‌ها انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ 30 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا وحیدی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه جمعیت استان کرمان ۳ میلیون ۴۲۳ هزار نفر است، اظهار داشت: حدود ۴ درصد جمعیت کشور در استان کرمان زندگی می‌کنند و ۶۱ درصد جمعیت استان شهرنشین و ۳۹ درصد روستانشین هستند.

وی عنوان کرد: نسبت جوانی جمعیت استان کرمان (۲۷.۳ درصد)، نسبت به کشور (۲۴.۶ دهم درصد) خوشبختانه بالاتر است.

وحیدی بیان کرد: سند آمایش استان کرمان در شورای عالی آمایش سرزمینی کشور به تصویب رسیده و مهم‌ترین جهت‌گیری استان در سند آمایش اصلاح ساختار اقتصادی ازقبیل منطقه‌سازی سهم بخش‌های اقتصادی، کاهش سهم کشاورزی، افزایش بخش خدمات، صنعت و معدن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت:برای رسیدن به این هدف برنامه‌های مختلفی در سطح استان برنامه‌ریزی شده که مهم‌ترین برنامه‌ها در بخش کشاورزی ایجاد توسعه زنجیره ارزش محصولات گلخانه‌ای، تجاری‌سازی و برندسازی محصول خرما و گیاهان دارویی، ایجاد و توسعه زنجیره ارزش طیور، دامداری و دامپروری است.

وی بیان داشت: از جمله برنامه‌هایی که در بخش صنعت و معدن استان کرمان دنبال می‌شود؛ تکمیل زنجیره ارزش فولاد، صنایع خودرویی، ساخت محصولات از مواد کانی و غیر فلزی تیتانیوم، کروم، مس و فرآورده‌های مسی است.

وحیدی افزود: با توجه به اسناد آمایش استانی و ملی، ارتفاع منطقه ویژه اقتصادی بم و سیرجان به‌عنوان لجستیک منطقه مکران، احیاء مصوبه محور شرق برای دستیابی به نظام حکمرانی سرزمینی عدالت از جمله برنامه‌های بخش خدمات و زیربنایی استان کرمان است

وحیدی تصریح کرد: از جمله برنامه راه‌آهن در سند آمایش استان کرمان احداث راه آهن بم _جیرفت _کهنوج _ جاسک برای اتصال به راه آهن سراسری، بم _ فهرج _ ایرانشهر _ چابهار که در دست اقدام و برنامه‌ریزی هستند.

وی افزود: احداث و تکمیل نیروگاه‌های خورشیدی به میزان دو هزار مگاوات در سطح منطقه در سند آمایش استان برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه علاوه بر سند آمایش استان، سند آمایش شهرستان‌های استان را در دست اقدام داریم، بیان داشت: تا کنون سند آمایش پنج شهرستان در دست مطالعه است و مابقی شهرستان‌ها تا پایان سال جاری سند آمایش آن‌ها در دست تهیه قرار خواهد گرفت.

وحیدی تصریح کرد: برای تمامی بخش‌های استان برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی را در حال تدوین هستیم و اکنون برای ۳۴ بخش این مطالعه انجام شده و برای مابقی بخش‌ها این مطالعه‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته سهم تولید ناخالص داخلی (GDP) استان کرمان از کشور ۴ درصد اتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد:: سال گذشته خالص ایجاد اشتغال در استان کرمان حدود ۲۰ هزار نفر بوده و این در حالی که ۱۵ استان کشور خالص اشتغال آن‌ها منفی بوده است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار