فرمانده انتظامی ایلام:
فرمانده انتظامی ایلام از کاهش ۴۴ درصدی وقوع قتل‌ در ایلام طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 08 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار جمال سلمانی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در این باره، بیان داشت: خوشبختانه با هماهنگی و تعاملی که هیئت صلح و سازش و افراد متنفذ با پلیس در استان وجود دارد آمار برخی جرائم از جمله قتل در استان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته وقوع قتل کاهش ۴۴ درصدی داشته است، اضافه کرد: قطعاً وجود ریش سفیدان، مصلحان و متنفذین در این خصوص بی تاثیر نبوده است و در کنار مقبولیت این افراد موضوع دیگر فرهنگ بالای مردم استان ایلام تاثیر بسزایی داشته است.

این مسئول انتظامی در ادامه وضعیت امنیت در استان را رضایت بخش دانست و اظهار کرد: اگر امنیت را به یک مثلث تشبیه کنیم یک ضلع آن پلیس و دستگاه قضایی است، مسئولان سازمان‌ها و نهادها در ضلع دیگر و مردم به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بخش امنیت در دیگر ضلع قرار می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پلیس همواره قدردان حمایت‌های مردم عزیز استان است، یادآور شد: هدف پلیس ارتقاء احساس امنیت در جامعه است و در صددیم که بتوانیم به کمک مردم، سازمان‌ها و نهادهای متولی این امر امنیت خوبی را برای جامعه به ارمغان بیاوریم.

سردار سلمانی در بخش دیگری از سخنانش به مصالحه ۷۷ درصدی پرونده‌های ارجاعی به کلانتری‌های سطح استان خبر داد و عنوان کرد: در این مدت ۱۰ هزار پرونده قضائی به مراکز مشاوره کلانتری‌های استان ارجاع شده که از این تعداد ۷ هزار و ۷۰۰ پرونده منجر به مصالحه و سازش شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مشاوران کلانتری‌های استان دارای تخصص و مهارت خوبی هستند، تصریح کرد: علاوه بر تخصص، مقبولیت پلیس در جامعه باعث شده تا این پرونده‌ها در این مراکز به نتیجه برسند و ان شااله که بتوانیم جوابگوی اعتماد شهروندان به پلیس استان باشیم.

فرمانده انتظامی استان در بخش پایانی سخنانش ازحمایت‌های معنوی امام جمعه استان از مجموعه پلیس استان قدردانی کرد و گفت: امید است بتوانیم با تلاش مضاعف و خدمت صادقانه به شهروندان قدرشناس رضایتمندی نماینده معزز حضرت آقا در استان باشیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار