14 زندانی ایرانی محبوس در زندان های عراق به زندان های ایلام منتقل شدند.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲ 21 November 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ هفتمین گروه از زندانیان از زمان اجرایی شدن موافقت‌نامه انتقال محکومین به حبس، میان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق از طریق مرز مهران به زندان‌های استان ایلام منتقل شدند.

ظهر امروز، ۱۴ زندانی ایرانی در راستای اجرایی شدن موافقت‌نامه انتقال محکومین به حبس میان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق با حضور نماینده وزارت دادگستری، سرپرست زندان‌های استان ایلام، رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری ایلام، دادستان شهرستان مهران و جمعی از مسوولان انتظامی و مراجع قضایی از طریق مرز مهران وارد کشور شده و به زندان‌های استان ایلام منتقل شدند.

این افراد که به دلایل مختلف در کشور عراق به حبس محکوم شده بودند با پیگیری وزارت دادگستری، وزارت امور خارجه، قوه قضاییه، سازمان زندان ها و بخش کنسولی سفارت ایران در بغداد، برای گذراندن ادامه دوران محکومیت خود به زندان های استان ایلام منتقل شدند.

بر اساس این گزارش و به نقل از معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، از زمان اجرایی شدن موافقت‌نامه انتقال محکومین به حبس میان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق این هفتمین گروه از زندانیان ایرانی است که به کشور ایران منتقل می شوند و تا پایان پاییز امسال تعداد دیگری از زندانیان ایرانی محکوم به حبس در زندان های ترکیه و ارمنستان به ایران منتقل خواهند شد./ع

 

بیشتر بخوانید:

101زندانی جرایم غیر عمد امسال در ایلام آزاد شدند

۱۳ مرتکب جرائم عمومی از زندان ایلام آزاد شدند

آزادی ۸۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان با کمک خیران و ستاد دیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار