به مناسبت آغاز هفته بسیج، آیین گلریزان زورخانه ای ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 21 November 2023

به گزارشخبرگزاری تابناک یزد، همزمان با آغاز هفته بسیج، به همت ستاد مردمی دیه و با همکاری سپاه الغدیر استان و بسیج حقوق دانان یزد آیین گلریزانی با حضور نیکوکاران و مسئولین قضایی استان به میزبانی زورخانه پوریای ولی زندان مرکزی یزد برگزار گردید و مبلغ 500 میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این آیین ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: هفته بسیج به همه مردم عزیز ایران تعلق دارد؛ چرا که فلسفه تشکیل بسیج مستضعفین که با ابتکار امام خمینی (ره) تشکیل شد، از سیره، منش و حکومت نبی مکرم (ص) گرفته شده است.
حسین زارع کمالی در ادامه با اشاره به اینکه این رخدادهای جرائم غیرعمد می‌تواند برای هرکسی حتی من و شما پیش بیاید، ادامه داد: امروز شما خیران نیک‌اندیش به کمک افرادی آمده‌اید که دستشان از لحاظ مادی کوتاه بوده و تنها چشم امیدشان بعد از خداوند به دست سخاوت شما است.
وی با بیان اینکه قطعاً کاری که برای رضای خدا و در راه او باشد، پذیرفته شده است، گفت: آزادسازی کسانی که به‌طور غیرعمد و غیرمنتظره دچار گرفتاری شدند، کار بسیار بزرگی است.
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به آیه 96 سوره مریم خطاب به خیران تأکید کرد: بنابراین آیه کار شما را فقط و فقط خداوند متعال می‌تواند جبران کند و خواهد پذیرفت.
در ابتدای این آیین مدیر کل زندانها و نایب دئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد ضمن قدردانی از جهادگران شرکت‌کننده در این آیین با اشاره به آیه هفتم سوره ابراهیم اظهار کرد: برگزاری چنین آیین‌هایی بسیار زیبا بوده؛ چراکه لحظاتی که آدمیان برای اهداف والای انسانی تلاش می‌کنند، لحظات مقدسی است و این آیین هم مصداق چنین لحظاتی است.
مدیرکل زندان‌ها و نایب‌رئیس هیئت‌امنای ستاد مردمی دیه استان یزد در رابطه با وضعیت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۷ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند.
مقبلی در ادامه گفت: رقم بدهی این زندانیان 225 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ 203 میلیارد و 400 میلیون تومان از این مبلغ تامین گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ 22 میلیارد و 200 تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 107 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.
نایب رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد تصریح کرد: تعداد سه زندانی جرائم غیرعمد با برگزاری این آیین گلریزان شامل دو نفر محکوم مالی و یک نفر محکوم دیه آزاد خواهند شد و تعداد آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان یزد از ابتدای سال تاکنون به ۱۱۰ نفر خواهد رسید.
مدیرکل زندان‌ها و نایب‌رئیس هیئت‌امنای ستاد مردمی دیه استان یزد ادامه داد: ستاد دیه استان یزد الگویی برای سایر ستادهای دیه در کشور است، چرا که با برگزاری پویش‌های مختلف در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد موفق عمل کرده‌اند.
گفتنی است اجرای سرود و ورزش باستانی توسط مددجویان از دیگر برنامه های اجرایی در این آیین بود و مبلغ 500 میلیون تومان توسط خیرین و نیکوکاران به ستاد مردمی دیه استان اهدا گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار