عضو شورای اسلامی شهر یزد و رئیس کمیسیون خانواده گفت: متأسفانه در شهر یزد یک متخصص زنان و زایمان اقدام به سقط جنین کرده است که انتظار می رود برخورد جدی تری با پزشک متخلف صورت پذیرد تا دیگر شاهد این اتفاق ناراحت کننده نباشیم.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ 07 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدباقر پارسائیان عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون خانواده افزود: طبق ماده ۵۶قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سقط جنین ممنوع است و از جرایم دارای جنبه عمومی میباشد و هرگونه اقدام برای سقط جنین، دیه، حبس و ابطال پرونده پزشکی را همراه دارد.

وی ادامه داد: براساس آیات قرآن و روایت ائمه، هرکس نفسی را بکشد بی آن که گناهی مرتکب شود مثل آن است که همه انسان ها را کشته است و هیچ انسانی حق ندارد حق حیات و رشد را از موجود دیگری بگیرد.

به گفته پارسائیان: متأسفانه در ماه های گذشته در یزد یکی از متخصصان زنان و زایمان بدون توجه به قانون خانواده و جوانی جمعیت، به سقط جنین اقدام می نماید و با آگاهی علوم پزشکی استان، مطب ایشان پلمپ می شود.
از مجموعه علوم پزشکی و افراد دغدغه مند که این موضوع(پلمپ مطب پزشک) را پیگیری کردند تشکر می کنم.

عضو شورا خاطرنشان کرد: اما یک هفته بعد از این اتفاق مجدداً مطب فک پلمپ شده است و این پزشک فعالیت خود را آغاز کرده است، درخواست می شود از ریاست محترم دادگستری و همچنین دستگاه های نظارتی باتوجه به قانون و شرع، به این موضوع ورود پیدا کرده و برخورد جدی داشته باشند تا دیگر در شهر دارالعباده شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار