مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام؛
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت : در ایام‌الله دهه فجر امسال، ۱۲ پروژه سرمایه‌ای و زیرساختی با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال در پالایشگاه گاز ایلام افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 04 February 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛  روح اله نوریان با تبریک ایام اله دهه فجر با اشاره به اینکه از این تعداد، ۲ پروژه افتتاح و عملیات اجرایی ۱۰ پروژه دیگر نیز آغاز می‌شود، اظهار کرد: ۲ پروژه احداث مرکز کنترل داده صنعتی و نیز بهینه‌سازی سیستم کنترل و سوخت دیگ‌های بخار فشار پایین با صرف هزینه بیش از ۱۸۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهند رسید.
 
وی با بیان این‌که برای آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پروژه دیگر، اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال تأمین شده، اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل بازیابی گازهای ارسالی به مشعل، ساخت و نصب مخزن تحت فشار فرایندی گاز ترش، ساخت کلدباکس، ارتقاء سیستم کنترل کمپرسورهای تقویت فشار گاز، به‌ روز رسانی سیستم قطع اضطراری و غیره هستند.
 
نوریان با اشاره به این‌که برای اجرای پروژه احداث مرکز کنترل داده صنعتی و نیز بهینه‌سازی سیستم کنترل و سوخت دیگ‌های بخار فشار پائین مبلغ ۱۸۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ضمن ایجاد شرایط ایمن برای سیستم‌های کنترل مرکزی پالایشگاه، پایداری تولید در بخش تولید بخار فشار پایین واحدهای یوتیلیتی نیز حاصل خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با ساخت مخزن تحت فشار در مسیر ورود گاز ترش به واحد شیرین‌سازی، جایگزینی مخزن فعلی در کوتاه‌ترین زمان، ممکن شده و تاب‌آوری واحدهای شیرین‌سازی آمین در مقابله با خوردگی‌های شیمیایی افزایش خواهد یافت.
 
نوریان با اشاره به ساخت کلدباکس با استفاده از توان شرکت‌های سازنده داخلی، افزود: حفظ پایداری تولید وتداوم ارسال محصولات به پتروشیمی ایلام و استفاده از مبدل به‌عنوان تجهیز یدکی کلدباکس فعلی از اهداف این پروژه است.
 
وی اظهار داشت: پروژه ارتقاء سیستم کنترل کمپرسورهای تقویت فشار گاز برای اطمینان از پایداری تولید در بحث ارسال گاز به خط سراسری و پروژه به‌روزرسانی سیستم قطع اضطراری برای بالا بردن سطح اطمینان از عملکرد مناسب این سیستم‌ها و محافظت از سایت در مواقع خطر است.
 
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تأکید کرد: با ساخت یک دستگاه کمپرسور هوا ضمن افزایش توان تولید هوای مصرفی مورد نیاز فرآیند تولید در تجهیزات یوتیلیتی و ابزار دقیق، قابلیت اطمینان واحد تولید هوای پالایشگاه نیز افزایش می‌یابد.
 
وی ادامه داد: همچنین پروژه طراحی، خرید تجهیزات، اجرا، نصب و راه‌اندازی سیستم اعلان و اطفا حریق مخازن برای بالابردن توان تجهیزات و واحدهای آتش نشانی و مقابله با مخاطرات احتمالی و مدیریت بحران در مواقع بروز حادثه و دفع خطر با کمترین هزینه ممکن است.
 
نوریان در پایان تأکید کرد: با بازسازی و راه‌اندازی کمپرسور رفت و برگشت گازی در واحدهای تثبیت، از ارسال گاز ترش به میزان ۱۵۰ هزار مترمکعب در روز به مشعل جلوگیری به عمل آمده و در این راستا پروژه بازیابی گازهای ارسالی به مشعل با سرمایه‌گذاری یک شرکت توانمند داخلی برای ایجاد زیرساخت مناسب جهت به صفر رسیدن گازهای ارسالی به مشعل، بیش از پیش در دسترس قرار خواهد گرفت./ع
 

بیشتر بخوانید:

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار