یاسمین: « قورمه سبزی را به روش سنتی با برنج خوردیم. با این حال، متأسفانه ته‌دیگی در کار نبود.»/ عکس: یاسمین مقبلی، فضا نورد آمریکایی ایرانی‌ تبار
کد خبر: ۱۱۵۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ 14 February 2024

 

قرمه‌سبزی، غذای محبوب ایرانی‌ها سر از فضا در آورد و یاسمین مقبلی آن را برای خدمه ای‌ایکس‌پی ۷۰ در ایستگاه فضایی بین‌المللی بار گذاشت.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ این فضانورد آمریکایی ایرانی‌تبار در شبکه ایکس نوشت: «این آخر هفته یکی از غذاهای ایرانی مورد علاقه ام را با خدمه ای‌ایکس‌پی۷۰ به اشتراک گذاشتم، قورمه سبزی! البته به روش سنتی با برنج خوردیم. با این حال، متأسفانه ته‌دیگی در کار نبود.»

سرو قرمه‌سبزی در ایستگاه فضایی

سرو قرمه‌سبزی در ایستگاه فضایی

او افزوده است: «من واقعاً از به اشتراک گذاشتن بخشی از فرهنگ و غذاهایم با خدمه لذت بردم، و به نظر می‌رسید که آنها هم واقعاً از آن لذت می‌برند. عطر و طعمش فوق‌العاده بود و مرا به خانه بازگرداند. فکر کنم این اولین باری بود که قورمه سبزی در فضا خورده می‌شد!»

مقبلی که هم‌اکنون به همراه چند فضانورد دیگر در ایستگاه فضایی بین‌المللی به سر می‌برد، در آغاز این فرسته، گزاره فارسی را که ایرانیان هنگام صرف غذا به کار می‌برند، با جمله فرانسوی «Bon apétit» (بون اپِتی) مقایسه کرده و نوشته است: «نوش جان!»

فرسته یاسمین مقبلی: نوش جان

توئیت یاسمین مقبلی: نوش جان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار