مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: طرح پویش نوروزی با شعار «چشم به راهیم» در استان کرمان از ۱۶ اسفندماه جاری تا ۱۴ فروردین ماه در محل پارک مسافر ابتدای کرمان- باغین به منظور فرهنگ‌سازی، ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 14 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، احسان عراقی زاده با اشاره به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان و اجرای برنامه‌های فرهنگی این طرح اظهار کرد: به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر از اهداف این پویش است. همچنین اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفر‌های نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ارتقاء دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی از دیگر اهداف اجرای این پویش محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این که پویش همراهان سفر ایمن ویژه نوروز ۱۴۰۳ از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا می‌شود، افزود: ایستگاه پویش «چشم به راهیم» در محل پارک مسافر ابتدای اتوبان کرمان-باغین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، موسیقی محلی، نقاشی کودکان، اهداء جوایز و ... برگزار می‌شود.

عراقی زاده با اشاره به این که در مجموع ۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان کرمان برای خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی آماده‌اند، اظهار کرد: امسال با همکاری سران طوایف و سرداران محلی شهرستان‌های منتهی به سیستان و بلوچستان طرح پویش چشم به راهیم به شکل سنتی با احداث سیاه چادر و اجرای برنامه‌های محلی مانند شترسواری و اسب سواری، پخت نان و توزیع غذا‌های محلی برای مسافران تدارک دیده شده که هدف از این طرح نیز همان اهداف طرح پویش چشم به راهیم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان بیان کرد: برنامه سیمای راهبران نوروزی نیز هر روز از شبکه کرمان و رادیو کرمان به مدت نیم ساعت پخش می‌شود.

عراقی زاده یادآور شد: کاربران جاده‌ای می‌توانند قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها و محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند و توصیه ما این است که رانندگان در طول سفر هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و از خانواده‌ها و مسافران نوروزی درخواست داریم شرایطی را فراهم کنند تا در عید نوروز امسال ضمن انجام سفر‌های نوروزی از بروز خطر و رانندگی خطر آفرین در جاده‌ها جلوگیری شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار