مدیرکل هواشناسی کرمانشاه:
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳ 18 March 2024

علی محمد زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی سامانه بارشی قدرتمندی که هشدار نارنجی شماره ۱۶ در خصوص آن صادر شده از امروز (دوشنبه) تا روز چهارشنبه در استان برقرار است.

وی افزود: این سامانه به تناوب سبب وزش باد نسبتاً شدید، بارندگی، رعدوبرق و احتمالاً رگبار تگرگ در سطح استان خواهد شد، انتظار می‌رود بارش موجب آبگرفتگی معابر، روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه مذکور از عصر امروز تا اواخر وقت فردا سه شنبه به‌خصوص در نیمه غربی و نواحی شمالی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی عنوان کرد: شایان ذکر است وزش باد حاصل از این سامانه ممکن است گاهی اوقات هوای استان را بخصوص در مناطق مرزی غبار آلود کند.

زورآوند ادامه داد: با گذر سامانه یادشده از روز پنجشنبه تا ظهر جمعه کاهش حداقل دمای شبانه در برخی صبحگاهی و در بعضی ساعات وزش باد همراه با رشد ابر مهم‌ترین پدیده‌های مورد انتظار در جو استان خواهند بود.

وی تشریح کرد: به دنبال این وضعیت از عصر جمعه تا اواسط هفته آینده با عبور متناوب امواجی ناپایدار مجدداً شاهد بارش‌هایی در سطح استان خواهیم بود، بارش در عصر جمعه لغایت صبح شنبه و غروب یکشنبه تا اواسط دوشنبه در نیمه غربی و نواحی شمالی نمود بیشتری خواهد داشت.

وی در پایان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته سومار با دمای ۲۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین و حمیل و کوزران با دمای ۲ درجه سلسیوس سردترین نقاط استان بودند، همچنین دمای هوای کرمانشاه حداقل هفت درجه و حداکثر ۱۸ درجه سلسیوس بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار