یک متخصص دندانپزشکی در همدان برای کاهش درد دندان مصرف داروهای سیستمیک را تجویز کرد.
کد خبر: ۱۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳ 10 March 2015

یک متخصص دندانپزشکی در همدان برای کاهش درد دندان مصرف داروهای سیستمیک را تجویز کرد.

به گزارش ایسنا؛ دکتر "محمدهادی شفق" اظهار کرد: داروهایی که به عنوان مسکن درد دندان مصرف می شوند بهتر است به صورت خوراکی باشد و موضعی بر روی دندان گذاشته نشوند.

وی افزود: داروهایی که به صورت موضعی بر روی دندان گذاشته می شوند تاثیر کمتری برای کاهش درد دندان دارند در حالیکه داروهایی که خوراکی هستند ماندگاری بیشتری برای کاهش درد دارند.

دکتر شفق تصریح کرد: تمامی داروهای گیاهی و شیمیایی که وارد بدن می شوند مضر هستند اما سود و منفعت مصرف آنها ارجح تر است بنابراین در این گونه موارد مصرف آنها با تجویز پزشک توصیه می شود.

این دندانپزشک خاطرنشان کرد: برخی داروها حساسیت ایجاد می کنند و عوارضی در سیستم قلبی عروقی و کلیوی ایجاد می کند.

وی به عملکرد داروهای بی حسی لیدوکائین اشاره کرد و گفت: داروهای بی حسی لیدوکائین مانند سایر داروها بوده و آنقدر ضرر آن کم است که سالها مورد استفاده قرار گرفته مخاطره ای برای بیماران ایجاد نکرده است.

دکتر شفق یادآور شد: مصرف اسپری بی حسی لیدوکائین به مینای دندان هیچ گونه آسیبی نمی رساند اما مصرف بیش از حد آن احتمال زخم کردن لثه ها و گونه ها را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: برخی داروهای بی حسی لیدوکائین با ماده اپی نفرین همراه بوده که به افراد با فشار خون بالا، بیماران قلبی و بیمارانی که تیروئید پرکار دارند به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که این افراد میزان ترشح هورمون اپی نفرین در بدنشان بسیار بالا بوده و مصرف این نوع ماده موجب افزایش ضربان قلب آنها می شود که خطراتی را برای آنها به دنبال دارد.

وی ادامه داد: افرادی که از درد دندان رنج می برند بهتر است اسپری لیدوکائین را در طول 24 ساعت سه مرتبه استفاده کنند و بیشتر از این مقدار توصیه نمی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار