مدیرکل سازمان هلال‌احمر هرمزگان با اشاره به احتمال وقوع طوفان حاره‌ای ال‌نینو و بارش‌های سیل آسا، از آمادگی کامل گروه‌های امداد و نجات هلال احمر هرمزگان در سراسر شهرستان ها برای امدادرسانی به‌موقع خبرداد.
کد خبر: ۱۲۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 03 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، علی اعمی در گفت‌وگو  با رسانه ها با اشاره به آمادگی جمعیت هلال‌احمر هرمزگان نسبت به مقابله با پدیده آل نینو اظهار داشت: در صورت وقوع طوفان با نزدیک شدن جریانات ناپایدار جوی و حاره‌ای موسوم به "ال نینو" تمام امکانات و نیروهای این سازمان برای امدادرسانی در مقابله با  خسارات احتمالی آمادگی کامل دارند.
 
وی به ذخیره‌سازی 22 قلم کالای امدادی به میزان 2 درصد جمعیت هر شهرستان در انبارهای استان اشاره داشت و افزود: امدادگران هلال‌احمر در هر نقطه از استان با قدرت برای خدمت‌رسانی حاضر و آماده هستند.
 
اعمی در ادامه بر آمادگی عوامل امدادرسان استان تأکید داشت و تصریح کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی امدادی و به‌روزرسانی دانش امدادرسانان  به کمک تجهیزات و امکانات موجود آمادگی حضور و انجام مأموریت های محموله را در حوزه امداد و نجات انجام دهند.
 
مدیرکل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه  و آموزش‌های عمومی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و به‌صورت ویژه طوفان "ال نینو" بیان داشت: تمام پایگاه‌های بین جاده‌ای هلال‌احمر در آماده‌باش به سر  می‌برند.
 
وی در ادامه تجهیز انبارهای استان، آماده باش ماشین‌آلات امدادرسانی و تمام افراد و امکاناتی که می‌تواند به نوعی در عملیات امدادرسانی مفید باشد به‌عنوان دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر هرمزگان نام برد.
 
اعمی نسبت به امدادرسانی به استان‌های هم‌جوار در صورت نیاز در پدیده مذکور اعلام آمادگی کرد و افزود: استان هرمزگان ظرفیت اعزام نیرو و ارسال امکانات و تجهیزات مورد نیاز را به استان‌های درخواست کننده دارد.
 
وی با تأکید بر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی طبق شرح وظایف مشخص‌شده از سوی ستاد بحران  ادامه داد: با تشکیل کمیته‌ای اماکن ورزشی در سراسر استان  به عنوان پناهگاه برای مواقع ضروری معین شده است.
 
مدیرکل سازمان هلال‌احمر در بخش پایانی سخنان خود در خصوص فقدان بالگرد امداد و نجات در هرمزگان اظهار داشت: تاکنون در مواقع لزوم با درخواست از استان‌های هم‌جوار نیازهای استان مرتفع شده است.
 
اعمی یادآور شد: برای ایجاد پایگاه امداد هوایی در هرمزگان اقداماتی صورت گرفته است و امید است تا با تأمین اعتبار و احداث پایگاه امداد هوایی، بالگرد امداد و نجات استان را از مرکز تحویل و مأموریت های محوله را در کمترین زمان ممکن به انجام رسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار