ابتکار
معصومه ابتکار گفت: دانشجویان به عنوان آینده‌سازان این این کشور باید با تحقیق و پژوهش به سمت شکوفایی و توسعه کشور گام بردارند و آگاه باشند.
کد خبر: ۱۴۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 07 December 2015
‌معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در جمع دانشجویان دانشگاه محیط زیست استان البرز طی سخنانی با بیان اینکه امروز شرایط برای ارتباط با کشورهای مختلف در زمینه‌های گوناگون فراهم است، ‌افزود: این مهم را مدیون رهبر معظم انقلاب و رئیس انقلاب جمهور هستیم.
وی با اشاره به اینکه شرایط می‌توانست طور دیگری رقم بخورد و کشور دچار تنش و خصومت شود تأکید کرد: اما مسئولان کشور با درایت و اقتدر این گام بزرگ را در کشور برداشتند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: درایت و مذاکره عزتمندانه سبب شد امروز کشور در مسیری قرار گیرد که بسیاری از فضاهای ناعادلانه که از سوی کشورهای دیگر حاکم بود از بین برود و با حفظ منافع ملی در مسیر توسعه و پیشرفت بیشتر گام برداریم.
ابتکار با اعلام اینکه در این شرایط است که امروز احساس می‌شود،‌ زمینه برای کسب و کار و تولید در کشور فراهم است تأکید کرد: امروز شرایطی به وجود آمده است که می‌توانیم فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی را بیش از گذشته در دانشگاه‌ها گسترش داده و برای تحقق اهداف مورد نظر امکانات و شرایط تحقیقات را برای دانشجویان فراهم کنیم.
وی با اشاره به قرار گرفتن در روز 16 آذر، دانشجویان را قشر جستجوگر و تلاشگر در عرصه علم و دانش معرفی کرد و افزود: دانشجویان به عنوان آینده‌سازان این این کشور باید با تحقیق و پژوهش به سمت شکوفایی و توسعه کشور گام بردارند و آگاه باشند.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دانشجویان همیشه باید تواضع را در مسیر کارهای خود مدنظر قرار دهند و طالب کسب دانایی و علم و دانش باشند.
ابتکار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جنبش دانشجویی ادامه داد: این جنبش از ابتدای تأسیس دانشگاه‌ها در کشور فعال بوده است و ویژگی‌های مهمی چون استقلال‌طلبی را در رأس امور کاری خود داشته است.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان در دوران قبل از انقلاب نیز استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی را مهمترین اولویت خود میدانستند، گفت: در دوران انقلاب نیز دانشجویان بسیاری برای استقلال کشور جان خود را از دست دادند که یاد و خاطره آنها همیشه زنده است.
رئیس سازمان حفاطت محیط زیست کشور افزود: در دوران بعد از انقلاب نیز دانشجویان با حضور پررنگ خود در عرصه‌های مختلف از جمله در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند که ما هرگز دلاورمردی‌های آنان را در آن دوران فراموش نخواهیم کرد.
ابتکار بیان داشت: یکی از خصوصیات اخلاقی جریان‌های دانشجویی این است که علاوه بر تلاش برای کسب علم و دانش و رسیدن به پله‌های ترقی به دنبال شناخت سیاسی و درک شرایط زمانه خودش بوده است.
وی با خطاب قرار دادن دانشجویان به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های انسانی بیان داشت: بهترین شرایط شکوفایی در دوران دانشجویی است لذا باید قدر این دوران را بدانیم و از سرمایه‌های موجود در کشور در مسیر رشد و اعتلای کشور استفاده نماییم.
رئیس محیط زیست کشور در ادامه سخنان خود به مشکلات دانشجویان دانشکده محیط زیست کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این دانشجویان باید در مسیر زیست‌محیطی انجام شود.
ابتکار با بیان اینکه اساس راه‌اندازی این دانشکده نیز بر پایه فعالیت‌های زیست محیطی بوده است افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که فعالیت‌های دانشجویان این دانشکده به سمت توسعه فعالیت‌های زیست محیطی رفته و سطح دانش آنان در این زمینه ارتقا یابد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات این دانشکده باید اعتبارات را ارتقا داده بیان داشت: با اختصاص اعتبارات می‌توانیم به سمت توسعه و پیشرفت این دانشکده و تربیت نیروهای متخصص در زمینه زیست‌محیطی گام برداریم.
معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان خود بر راه‌اندازی کردن دفاتر محیط زیست توسط دستگاه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: با راه‌اندازی این دفاتر در دستگاه‌های عالی کشور شاهد توجه به امور زیست‌محیطی و ارتقای این مهم در کشور هستیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در این راستا ساختار این دفاتر باید به گونه‌ای باشد که بتواند مأموریت‌های مختلف در حوزه زیست‌محیطی را انجام دهد.
ابتکار در ادامه سخنان خود به راه‌اندازی آزمایشگاه معتمد اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این آزمایشگاه با حمایت دولت انجام می‌شود که راه‌اندازی آن گامی مهم در جهت تأمین اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با این مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار