مدیر شیلات و آبزیان یزد از رهاسازی 400 هزار قطعه بچه ماهی سردابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 13 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمد مهدی شطرنجی  وزن این بچه ماهی ها را 15 تا 20 گرم بیان کرد و افزود: ماهی های رهاسازی شده از نوع قزل الای رنگین کمان است.

وی با بیان اینکه رهاسازی انواع ماهیان پرورشی به نوع منبع آبی، میزان دبی و خصوصیات کیفی آب و شرایط اقلیمی منطقه بستگی دارد اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل رهاسازی 800 هزار قطعه بچه ماهی دیگر رهاسازی شود.
شطرنجی دوره پرورش این گونه ماهیان را شش ماهه اعلام و گفت: با شروع فصل بهار برداشت این گونه ماهیان از استخرها آغاز می شود.
وی اضافه کرد: در سالجاری با توجه به شیوع بیماری VHS در کارگاههای تکثیر و پرورش کشور، توزیع بچه ماهی زیر نظارت مدیریت شیلات و با ارائه گواهی سلامت ماهیان از دامپزشکی انجام می شود.
مدیر شیلات و آبزیان یزد از آبزی پروران خواست از خرید بچه ماهی بدون گواهی سلامت خوداری کنند.
وی تعداد دارندگان مجوز فعالیتهای شیلاتی ماهیان سردابی افزون بر 600فقره بیان کرد و گفت: تمام کشاورزان دارای استخر آب کشاورزی به منظور استفاده دو منظوره از استخر موجود در مزارع خود ، بهره برداری اقتصادی و تولیدی غذای سالم می توانند در امر آبزی پروری اقدام کنند.
مدیر شیلات و آبزیان یزد میزان سرانه مصرف ماهی در استان، ایران و جهان به ترتیب 7.5 ، 8.5 و 18.9 کیلوگرم بیان کرد.
در سالجاری 380 تن ماهی گرمابی در این استان تولید شد، ماهیان گرمابی استان از گونه کپور ماهیان شامل معمولی ، علفخوار یا امور و کپور نقره ای بود.
در استان یزد همچنین ماهی خاویاری، ماهی سفید، کپور ماهیان، ماهی قزل آلا، ماهی تیلاپیا و بسیاری از گونه های دیگر پرورش داده می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار