مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو گفت: امروزه گرفتاری‌ خانواده‌ها بیشتر به دلیل تشریفات و تجمل‌گرایی است.
کد خبر: ۱۵۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 02 January 2016

مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو گفت: امروزه گرفتاری‌ خانواده‌ها بیشتر به دلیل تشریفات و تجمل‌ گرایی است.

به گزارش فارس ، حجت‌ الاسلام علی یزدان‌پرست در همایش «سبک زندگی و امر به معروف و نهی از منکر» با بیان اینکه از نکاتی که امروزه مورد غفلت واقع شده سبک زندگی اسلامی است، اظهار کرد: باید به سبک زندگی اسلامی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر به صورت ویژه پرداخته شود.

وی با بیان اینکه انسان‌ها با ورود به جامعه احساس می‌کنند راه را گم کرده‌اند و به همین دلیل هر روز در شرایط دشوار قرار دارند، گفت: امروزه نحوه زندگی‌ و به خصوص ازدواج‌ها در جامعه تغییر یافته و به بیراهه می‌رود که باید در این مورد چاره‌ای اندیشیده شود.

مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از آن است، در بالای شهر تهران که اکثر ازدواج‌ها نیز با تشریفات برگزار می‌شود از هر 100 ازدواج 60 مورد منتهی به طلاق شده است.

وی افزود: ارائه فرهنگ ایرانی - اسلامی به خانواده‌ها و فرزندان از اهمیت خاصی برخوردار است و باید به این موضوع توجه شود.

وی با بیان اینکه رفتار اجتماعی مردم تغییر کرده است، ادامه داد: قبلاً تلویزیون مجال معاشرت و ارتباط خانوادگی را به افراد نمی‌داد که امروزه شبکه‌های اجتماعی نیز به آن افزوده شده است.

یزدانپرست با بیان اینکه امروز نسل جوان سرگردان است و نمی‌داند به کجا می‌رود، افزود: سبک معماری‌ها نیز در کشور تغییر یافته و وضعیت خوبی ندارد.

وی گفت: در این اوضاع و شرایط همواره مرد خانه دچار بحران است و زن خانه نیز احساس می‌کند جایگاهش تزلزل پیدا کرده است.

مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو ادامه داد: استفاده از موبایل برای امور تجاری، اداری و مسافرت است اما امروز با پدیده فرزندسالاری، خانواده‌ها این وسیله را در اختیار کودکان خود قرار داده که گرفتاری فرزندان و افت تحصیلی و بروز مشکلات خانوادگی را در بر دارد.

وی ادامه داد: اکثر خانواده‌ها امروز گرفتار زندگی شده‌اند و گرفتاری‌ آنها بیشتر به دلیل تشریفات است، در صورت دوری از این وضعیت، اصل زندگی مشکلات بزرگی نخواهد داشت.

یزدانپرست افزود: در این سبک زندگی روابط فامیلی، اخلاقی، اجتماعی تغییر کرده و روابط همسران و خانواده با فرزندان از مدار خود خارج شده است.

وی با بیان اینکه اسراف در خوردن، پوشیدن و استفاده از وسایل نقلیه در روش زندگی مردم مشاهده می‌شود، تصریح کرد: هزینه مکالمات تلفن همراه هر فرد در ایران 61 هزار تومان در ماه محاسبه شده در حالی که ضرورتی به این رفتارها نیست.

مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو با بیان اینکه روشی را که برای زندگی انتخاب کرده‌ایم نه سبک زندگی غربی‌‌ها و نه شرقی‌هاست، افزود: غربی‌ها در زندگی خود نظم و انضباط خاصی دارند و همواره در تلاش و برنامه‌ریزی هستند.

وی با بیان اینکه انگلیس‌ها برای 50 سال آینده خود فکر و برنامه‌ریزی دارند، خاطرنشان کرد: ما از سبک زندگی اسلامی که روش انبیا و اولیاست، فاصله گرفته‌ایم.

یزدانپرست با تاکید به اینکه نباید در روابط اجتماعی نگاه مغرضانه و خطرناک داشت، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند «آدم‌های کور که زندگی، همسرداری و بچه‌داری آنها کورکورانه است را راهنمایی کنید».

مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو با بیان اینکه والدین باید همواره فرزندان را مسئولیت‌پذیر تربیت کنند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر را نیز باید به آنها آموزش داد.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند هر فردی اگر سه خصلت را داشته باشد دنیا و آخرتش تامین است، گفت: «سلامت جسمی، روحی و روانی»، «امر به معروف و نهی از منکر» و «رعایت حدود الهی» از جمله این خصلت‌هاست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار