رشته گلف در سال‌های اخیر در استان همدان رشد خوبی داشته و به نوعی روح تازه‌ای به کالبد این رشته دمیده شده است.
کد خبر: ۲۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 09 April 2015

رشته گلف در سال‌های اخیر در استان همدان رشد خوبی داشته و به نوعی روح تازه‌ای به کالبد این رشته دمیده شده است.

به گزارش فارس ؛ رشته‌های ورزشی در کشور ما با تنوع خاصی که دارند طرفدار و علاقه‌مندان بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند.

هرچند در جهان ورزش، رشته فوتبال از جذابیت و محبوبیت زیادی برخوردار است اما رشته‌های دیگر ورزشی هم توانستند با تبلیغات، زمینه گرایش و جذب علاقه‌مندان خود را مهیا کنند.

در این میان چند رشته ورزشی به طور خاص جزء فرهنگ کشورهای مختلف لقب گرفته‌اند و این کشورها به نوعی مبدع این رشته‌ها هستند؛ به عنوان مثال رشته کریکت از انگلستان، چوگان از ایران و بیس‌بال از آمریکای شمالی به مردم جهان معرفی شده است.

اما در بین این رشته‌ها در سال‌های اخیر رشته گلف که قدمتی حدود 90 ساله در ایران دارد در ایران رواج پیدا کرده است.

این رشته در طول این سال‌ها با شدت و رکود همراه شده اما در سال‌های اخیر با تأسیس فدراسیون به همین نام وضعیت رو به رشدی را به خود گرفته است.

استان همدان هم موفق شده در سه سال گذشته با فراهم کردن امکانات، ساخت تأسیسات و همچنین خریداری تجهیزات در زمینه جلب و جذب علاقه‌مندان به این رشته اقدامات خوبی را انجام دهد.

رئیس هیئت گلف استان همدان در مورد آخرین وضعیت این رشته اظهار کرد: فعالیت این هیئت در استان در سه بخش مینی‌گلف، وودبال و گلف پیگیری شده که به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کردیم.

وهاب بهمنش افزود: در سال 93 بعد از تبلیغاتی که در نقاط مختلف شهر، نمایشگاه تجهیزات ورزشی و همچنین حضور در مدارس انجام شده بیش از 112 ورزشکار حرفه‌ای بیمه شده در این هیئت فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همدان یکی از استان‌هایی دارای زمین استاندارد مینی‌گلف است، تصریح کرد: در مجموعه ورزشی ملت با فراهم شدن زمین مناسب 18 محوطه مینی‌گلف طراحی و اجرا شده است.

رئیس هیئت گلف استان همدان یادآور شد: از این تعداد 9 زمین به صورت چمن مصنوعی و 9 زمین با استفاده از کفپوش آماده شده است.

وی گفت: در حال حاضر این 18 زمین با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد قرار دارند که از اواخر فروردین مراحل پایانی کار آن انجام خواهد شد.

بهمنش با بیان اینکه آموزش گلف و رشته‌های وابسته آن در سطح استان به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: سیاست کلی فدراسیون گلف به این صورت است که بتوانیم برای جذب بیشتر علاقه‌مندان با برگزاری کلاس‎‌های آموزشی رایگان شرایط خوبی را فراهم کنیم.

در ادامه به سراغ یکی از مربیان این رشته رفتیم و در مورد وضعیت علاقه‌مندی ورزشکاران استان از وی جویا شدیم.

مهرنوش خادمی که دارای مدرک مربیگری درجه سه در هر دو رشته مینی گلف و گلف است گفت: در سه سال اخیر با اقداماتی که صورت گرفته وضعیت این رشته در همدان از رکورد خارج شده است.

وی اظهار کرد: در این بین علاقه‌مندی بانوان به این رشته بسیار قابل توجه بوده و در این مدت کم موفق شدیم تا در سطح کشور به عناوینی در بخش بانوان دست پیدا کنیم.

مربی هیئت گلف استان همدان در ادامه با بیان اینکه در کنار همگانی کردن این رشته به دنبال حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور هستیم، افزود: در بخش بانوان استعدادهای خوبی را شناسایی کردیم که با آموزش‌های لازم می‌توانیم در کسب عناوین کشوری قدم‌های خوبی برداریم.

با این توضیحات می‌توان دریافت در کنار رشته‌های موجود در سطح استان، گلف هم با ایجاد زیرساخت‌های مناسب جایگاه خود را در بین علاقه‌مندان پیدا کرده و باید با گذر زمان و ارائه آموزش‌های لازم منتظر خبرهای خوبی از این رشته باشیم.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار