معاون برنامه‌ریزی واقتصادی جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: تولید کل محصولات زراعی استان کرمانشاه درسال زراعی۹۳- ۹۴به میزان ۲میلیون و۹۰۰هزار تن ورتبه کشوری استان دراین بخش هشتم است.
کد خبر: ۲۰۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰ 07 April 2016
معاون برنامه‌ریزی واقتصادی جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: تولید کل محصولات زراعی استان کرمانشاه درسال زراعی۹۳- ۹۴به میزان ۲میلیون و۹۰۰هزار تن ورتبه کشوری استان دراین بخش هشتم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی چاله چاله در جلسه کارگروه اقتصاد استان که امروز پنجشنبه در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سهم استان کرمانشاه در اجرای سیستم های نوین آبیاری در سال زراعی۹۳ - ۹۴ به نسبت کل کشور ۴.۳ درصد، در بحث تجهیز و نوسازی اراضی مدرن ۳ درصد، راندمان آبیاری ۴۲ درصد است که در مورد آخر، میانگین راندمان آبیاری کشور ۴۰ درصد است و استان ما در این بخش وضععیت خوبی دارد.

چاله چاله سهم فرآوری محصولات کشاورزی استان کرمانشاه به نسبت کل کشور در سال زراعی۹۳-۹۴ را ۲.۷ درصد عنوان کرد و افزود: در بخش دام و طیور، سهم استان به نسبت کشور در تولید شیرخام ۳.۷۵ درصد، گوشت قرمز ۴.۶ درصد، گوشت مرغ ۳ درصد، تخم مرغ ۱.۱ درصد، عسل ۳.۳۴ درصد و عرضه سرانه پروتئین  ۵۴ گرم در روز است.

وی جمع کل تولید شیلات استان کرمانشاه طی سال گذشته را ۱۴ هزار و ۳۸۰ تن  و سهم تولید استان به نسبت کشور را ۳.۸ درصد عنوان و اظهار کرد:  در تولید ماهی گرمابی با ۲۶۸۰ تن تولید در بین استان‌های غیرساحلی رتبه نخست را داریم، در تولید ماهی سردابی با ۱۰۳۴۰ تن تولید رتبه چهارم کشور را در میان استان های غیرساحلی را داریم و سرانه مصرف آبزیان در استان نیز ۸ کیلوگرم است در حالیکه سرانه مصرف کشوری ۹.۲ کیلوگرم برای هر نفر در سال است.

استان کرمانشاه رتبه ۱۵ کشوری را در  توسعه سطح زیرکشت محصولات باغی دارد

چاله چاله در ادامه بیان کرد: سهم استان کرمانشاه در توسعه سطح زیرکشت گیاهان دارویی و گل محمدی ۱.۷ هکتار به نسبت کشور است، زعفران با تولید ۵۵ هکتار یک دهم به نسبت کشوری۸۴ هزار هکتار است و در بخش تولید قارچ خوراکی تولید کشور ۹۶.۵ هکتار است اما در استان کرمانشاه ۸.۴ هکتار و به عبارتی ۸.۷ کشور است.

وی توسعه سطح زیرکشت محصولات باغی استان کرمانشاه را ۴۰ هزار و ۳۳۳ هکتار عنوان کرد و افزود: در این بخش رتبه ۱۵ کشوری را داریم، در بخش تولید محصولات باغی رتبه۱.۵ درصد و۶۸۲۳ هکتار نیز  اصلاح باغات طی یک سال انجام شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه رتبه کشوری استان کرمانشاه در تولید گندم سوم، جو دوم، ذرت دوم، چغندر چهارم، نخود اول، کلزا هفتم، نباتات و علوفه نوزدهم و سطح زیرکشت زراعی را دوم کشوری عنوان کرد.

چاله چاله افزود: استان کرمانشاه در تولید گندم آبی رتبه نخست کشور، گندم دیم پنجم کشور و کلزا ۲۵ کشور را دارد همچنین استان با تولید ۹ تن ذرت رتبه دوم کشور، گوجه فرنگی سوم، نخود دیم رتبه ۱۳ در عملکرد و علوفه  ۱۶ کشور  داریم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان تولید کل محصولات زراعی استان کرمانشاه را ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن و رتبه کشوری استان در این بخش را هشتم بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار