مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه این بندر به قطب سوم تولید خودرو کشور تبدیل می شود از راه اندازی شهرک های برنج و خرما درآذرماه امسال خبرداد.
کد خبر: ۳۰۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱ 05 October 2016
عبدالرحیم کردی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به طرح توسعه بندرشهیدبهشتی گفت:با اجرای این طرح که ظرفیت بندری چابهار را به 8میلیون تن افزایش می دهد،تنها بندراقیانوسی ایران وارد مرحله جدیدی از پیشرفت می شود.

وی افزود: در سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه ،رهبری نگاه ویژه روی توسعه سواحل مکران داشتند که این امر تنها با پیشرفت چابهار محقق می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد از ایجاد شهرک صنعتی خرما در چابهار خبرداد و تصریح کرد: این مجموعه با مشارکت 50واحد تولید محصولات مختلف از خرما تا آذرماه راه اندازی می شود.

به گفته کردی فاز اول این کارخانه سالانه 250هزارتن خرما تولید وبه بازارهای اروپا،جنوب شرقی آسیا و روسیه صادر می کند.

مدیرعامل همچنین از راه اندازی شهرک تخصصی برنج خبرداد و خاطرنشان کرد: 16واحد فرآوری برنج در این شهرک فعالیت می کنند و این درحالی است که برنج خام را از پاکستان خریداری ودر این شهرک فرآوری وبه بازار می قرستند.

کردی با بیان این که در هر یک از این واحد ها 60تا70نفر مشغول به کار می شوند،افزود: هدف ما از راه اندازی این شهرک ها پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات بود چراکه آزمایشگاه ها وانبار ها مرکزی شده و ضایعات شرکت ها در این دو شهرک به دلیل متمرکز بودن، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

وی درپاسخ به سوالی درباره مخالفت دوشرکت خودروسازی برای تبدیل شدن چابهار به قطب سوم تولید خودرو کشور گفت: تمرکز ما بر شرکت های خارجی و همچنین بازار های منطقه برای صادرات آنهاست و برای این طرح هفتصد هکتار زمین در نظرگرفته شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد دبیرخانه دایمی اجلاس آیورا که سال گذشته باشرکت بیش از بیست کشور در چابهار رویداد اشاره ای کرد و گفت: سرمایه گذاران دو کشور آذربایجان و کنیا که در این اجلاس حضور داشتند اقدام به ثبت شرکت در چابهار کرده اند.

کردی با بیان اینکه به دلیل نظارت های بسیار در مبادی ورودی به منطقه آزاد امکان واردکردن کالای اضافه برسهمیه و قاچاق وجود ندارد اظهارداشت: علاوه براین ها، منطقه دارای مجهزترین آزمایشگاه درجنوب شرق کشور است و همه کالا های وارداتی ابتدا باید مجوز بهداشتی این آزمایشگاه را داشته باشند وسپس وارد چابهار شوند.

به گفته رییس هیت مدیره منطقه آزاد چابهار،انجمن خیرین مدرسه ساز که چندی پیش نشست خود را با حضور وزیرآموزش وپرورش در چابهار برگزار کرد، بنا دارد دو مدرسه در روستای تیس بسازد چرا که مشکل بزرگی که اکنون چابهار با آن مواجه است،کمبود مدرسه بوده و مدرسه ای نیست که در این شهر دو شیفته نباشد.

کردی به برگزاری کلاس های فنی برای علاقه مندان در مرکز آموزش فنی وحرفه ای منطقه آزاد و نیز جذب آن ها در بازار کار اشاره کرد و گفت:معتقدم که بخشی از حاشیه نشینی در چابهار به دلیل منطقه آزاد به وجود آمده و ما سعی می کنیم با اقدامات مشابه این امر را ساماندهی و کاهش دهیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در پایان با دعوت از سرمایه گذاران برای حضور وسرمایه گذاری درچابهار تصریح کرد:سازمان منطقه آزاد روند اداری سرمایه گذاری و ثبت شرکت ها را درکمترین زمان و بدون فوت وقت انجام می دهد و این درحالی است که اکنون در کمتر از دو روزکاری ثبت شرکت ها انجام می شود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار