اعظم حاجی عباسی دبیرکل جامعه زینب (س)؛
تابناک مرکزی: اعظم حاجی عباسی با اظهار اینکه وعده تحول اقتصادی 100 روزه وعده غیر واقعی بود و این وعده هاي غير ممكن دولت را تضعیف کرد گفت: آنچه برای مردم قابل لمس است اعداد و ارقام نیست بلکه وضعیت معیشتی آنها است که نه تنها بهبود پیدا نکرده است که مردم شرایط به مراتب سخت تری را تجربه می کنند و این در حالی است که مدیران حقوق های نجومی میگیرند و هنوز دولت در این مورد اقدام عملي انجام نداده است.
کد خبر: ۳۵۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 30 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی اعظم حاجی عباسی دبیرکل جامعه زینب (س) در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی جامعه زینب سلام اله را تشکلی مستقل، عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواند که با ابتکار و تفکر اصولگرای اعتدالی بانوی دیانت و سیاست مرحومه مریم بهروزی بوجود آمده است و گفت: فعالیت رسمی این تشکل از سال 65 اغاز شده است و تداوم فعالیت جامعه زینب سلام اله با همان تفکر موسس امکانپذیر است.

دبیرکل جامعه زینب (س) با نقل جمله ای از مقام معظم رهبری که ميفرمايند : "تا زمانی که جامعه جامعه ای اسلامی است حضور خانم ها قبل از آقایان واجب است" از حمایت های امام راحل و توجه ویژه مقام معظم رهبری به جامعه زینب سخن گفت و ادامه داد: تحصیل رضایت خدا از طریق تجمع خواهران مسلمان به منظور پیگیری اهداف انیبا و پاسداری از خط امام و رهبری و حفظ دستاوردهای انقلاب از جمله اهداف این تشکل است.

وی ادامه داد: اعتقاد به تلاش برای گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی و زدودن انحرافات و التقادات دینی و فرهنگ های وارداتی، احیاء امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با تهاجم فرهنگی، کوشش در جهت رشد و تعالی علمی، اخلاقی، معنوی و پرورش عناصری زینب گونه و دستیابی به حقوق جامانده زنان را از دیگر اهداف جامعه زینب (س) برشمرد.

حاجی عباسی اعتقاد و اهتمام روز افزون در زمینه بهبود امور مسلمانان از طریق آگاهی دادن و برنامه ریزی منظم بر اساس اصول فقاهتی ( فقه پويا ) و رهنمودهای امام و رهبری به منظور تحقق بخشیدن به آرمان های انقلاب اسلامی را یکی دیگر از اهداف جامعه زینب (س) برشمرد و بیان کرد: تقویت بنیه اعتقادی زنان نسبت به رسالت اجتماعی و خانوادگی خویش، تلاش در جهت تعمیق آگاهی های فرهنگی و سیاسی بانوان جهت حضور آگاهانه و فعال در صحنه های منختلف و فراهم نمودن زمینه بروز استعدادهای بالقوه خواهران و استفاده از توانایی های آنها در حوزه های مختلف را جمله اهداف این تشکل است.

وی با بیان اینکه وحدت حول محور جهل، ظلم، فساد و بی اخلاقی ارزرشی ندارد و وحدت زمانی ارزش پیدا میکند که بر محور حق باشد توضیح داد: اتحاد حول محور عدل و انصاف، اخلاق ، وفای به عهد و دیگر ارزش های دینی و اخلاقی ارزش دارد و اگر حقی وجود داشته باشد و به خاطر اینکه بین مردم تفرقه ایجاد میشود بخواهیم آن را نادیده بگیریم و وحدت را حفظ کنیم کاری عبث انجام داده ایم.

 هر قدرت طلبی می خواهد بعد از به دست آوردن قدرت بین مردم اتحاد ایجاد کند و ان را حفظ کند گاهی فردی مردم را حول ارزش ها جمع می کند تا به قدرت برسد و زمانی که لازم باشد برای ارزش ها هزینه کند از ارزش ها کناره گیری می کند.

وی با اشاره به اینکه برخی تنها به دنبال سود و منافع ارزش ها هستند و حاضر نیستند برای آنها هزینه ای پرداخت کنند ابراز کرد: وحدت با تندروهای منتسب به اصولگرا به نتیجه نخواهد رسید زیرا آنها تمامیت خواه هستند و همانطور که در انتخابات 94 مشاهده کردیم اکثر لیست اصولگرایان به تندروها تعلق گرفت و همین موجب عدم رای آوری آنها شد.

حاجی عباسی با بیان کلامی از امام علی علیه السلام که می فرماید" هر کس از مسیر اعتدال منحرف شود حتما به زورگویی و تضییع حقوق خواهد افتاد که حقوق می تواند حق خود یا دیگران باشد" تصریح کرد:  اگر اصولگرایان اصیل ولایت مدار راه خود را از تندروها جدا کنند موفق خواهند شد. و رمز موفقیت اصولگرایان این است که با آگاهی و با توجه به کارنامه افراد و درس گرفتن از گذشته عمل کنند.

دبیرکل جامعه زینب (س) دیدگاه اصولی اعتدالی امام را بر چهار پایه اسلام مداری، استکبار ستیزی، ولایتمداری و مردم داری استوار دانست و با بیان اینکه اگر اصولی حقیقی باشد اعتدال آور است و اگر اعتدالی حقیقی باشد اصولی را در بر دارد خاطر نشان ساخت: ملاک اسلامی بودن یک جامعه بنابر آیات و روایات و سیره عملی امام علی علیه السلام رسیدن به وضعیت منهای فقر در جامعه است.

وی انتقاد از فضای امنیتی حاکم بر جامعه در دولت گذشته و تعطیل شدن خانه احزاب در دولت نهم و دهم تلاش روحانی برای احیا مجدد خانه احزاب و فعالان سیاسی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: شرایط آغاز به کار دولت یازدهم با وجود مسائلی مختلفی چون فسادهای مالی و شرایط حاکم بر جامعه سخت بود و  مردم نیز از روحانی توقع معجزه داشتند هر چند پاسخگویی به انتقادات و مسائل مطرح شده از سوی مخالفان دولت بخشی از فکر و انرژی دولت را صرف پاسخگویی می کند و در چنین شرایطی کار کردن را سخت می کند با این حال از دولت روحانی انتظار بیشتری داشتیم که محقق نشد.

وی با اظهار اینکه وعده تحول اقتصادی 100 روزه وعده غیر واقعی بود و این وعده هاي غير ممكن دولت را تضعیف کرد از رفع موانع اقتصادی، ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت معیشتی مردم، از بین بردن تورم و در حوزه زنان وعده برابری جنسیتی و فراجناحی عمل کردن به عنوان وعده های انتخاباتی روحانی سخن به میان آورد که تمام این وعده ها زیر سایه حل مساله برجام قرار گرفت و ابراز کرد: تا امروز بیش از هر مبحث دیگری درباره مذاکرات هسته ای و برجام صحبت شده است و نقطه ضعف دولت یازدهم این است که تصور میکند تمام گره های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مشکلات اشتغال به برجام مربوط می شود.

دبیرکل جامعه زینب (س) با ذکر این نکته که در طی سالیان گذشته کسب و کار رونق کمتری پیدا کرده است و هر چهار بازار عمده کشور از قبیل خودرو، طلا، ارز و مسکن در رکود به سر می برند اذعان کرد: آنچه برای مردم قابل لمس است اعداد و ارقام نیست بلکه وضعیت معیشتی آنها است که نه تنها بهبود پیدا نکرده است که مردم شرایط به مراتب سخت تری را تجربه می کنند و این در حالی است که مدیران حقوق های نجومی میگیرند و هنوز دولت در این مورد اقدام عملي انجام نداده است.

حاجی عباسی با تاکید بر اینکه دولت برای تحقق وعده هایش باید توجه بیشتری به بخش تولیدات داخلی می کرد که مهم ترین حرکت در جهت مقاوم سازی اقتصاد و استقلال اقتصادی بود تصریح کرد: دولت در مدت زمان باقی مانده باید با نگاه فراجناحی در جهت حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی قدم بردارد

وی با اشاره به اینکه در حوزه زنان دولت روحانی موفقیت چشمگیری نداشته است از آنجایی که زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و لازمه رسیدن به یک جامعه توسعه یافته حرکت سریع در مسیر تحول است گفت: بدون حضور زنان نمی توان به مقصد رسید چگونه می توان در روند توسعه زنان را کنار گذاشت و برای حضور آنها برنامه ریزی نکرد.

دبیرکل جامعه زینب (س)  با بیان اینکه یک دیدگاه برای حضور اجتماعی زنان دیدگاهی است که نیاز جامعه را به حضور مفید و سازنده زنان احساس می کند و برای آنها برنامه ریزی می کند و در جامعه اعلام می دارد افزود: دیدگاه دیگر این است که نیاز زن را جهت حضور و فعالیت عاملی مهم ارزیابی می کند و مطابق این دیدگاه هر زنی که احساس نیاز به فعالیت می نماید ، خود موظف است ابزار و امکانات آن را فراهم نموده و بدین منظور برنامه ریزی کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه و نگاه دلتمردان دیدگاه دوم حاکم است، اما هیچ گونه برنامه ریزی و تسهیلات جهت حضور موثر زنان وجود ندارد و این در حالی است که قدرت و ثروت در اختیار مردان قرار دارد و زنان از آن بی بهره یا کم بهره اند.

حاجی عباسی با ابراز تاسف از اینکه کار مجلس و دولت در حوزه زنان فقط طرح مشکلات زنان بوده است در حالی که این کار وظیفه احزاب است خاطر نشان کرد: قدرت قانون گذاری و اجرایی دست مجلس و دولت است و اینها می توانند برای حل مسائل زنان طرح و لایحه بدهند و پیگیری نمایند و به نتیجه برسانند که برای رسیدن به مقصود لازم است تعامل بین دولت و مجلس و احزاب شکل بگیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار