معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ثبت نام کلاس اولی‌ها در سال گذشته از اول خرداد آغاز شد و امسال نیز طبق روال سال قبل ثبت نام انجام می شود.
کد خبر: ۳۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 20 May 2015

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: ثبت نام کلاس اولی‌ها از اول خردادآغاز می‌شود اما تاکنون دستورالعملی در این زمینه ابلاغ نشده است.

به گزارش ایسنا؛ "حسین بهرامی‌نوید"، اظهار کرد: ثبت نام کلاس اولی‌ها در سال گذشته از اول خرداد آغاز شد و امسال نیز طبق روال سال قبل ثبت نام انجام می شود.

وی افزود: خانواده‌ها باید از ایجاد هر گونه استرس و اضطراب در فرزندانشان برای ثبت نام در مدرسه خودداری کرده و سعی کنند در محدوده محل زندگی خود کودکانشان را ثبت نام کنند تا در رفت و آمد مشکلی نداشته باشند.

بهرامی‌نوید تصریح کرد: در حال حاضر اکیپ‌هایی برای تشکیل پرونده سلامت در برخی مدارس مستقر شده و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این مدارس نسبت به تشکیل پرونده سلامت اقدام کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته طرحی به صورت آزمایشی برای هزار نفر از دانش‌آموزان پیش دبستانی اجرایی شده و پرونده سلامت آنها نیز از دوره پیش‌دبستانی تشکیل شده و این طرح نیز جزو طرح‌های موفق آموزش و پرورش بخش ابتدایی بود اما امسال قبل از ورود به کلاس اول پرونده سلامت تشکیل خواهد شد.

بهرامی‌نوید خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در فرصت باقی‌مانده می‌توانند نسبت به مدارس تحقیقات لازم را انجام دهند تا بعد از اتمام تعطیلات دچار پشیمانی نشوند.

وی گفت: پرونده‌های سلامت نقش اساسی و مهمی در سلامت فرزندان دارد چراکه توانایی‌های شنوایی، بینایی، گفتاری و ذهنی کودکان مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نباید برای ثبت نام فرزندانشان در مراکز پیش‌دبستانی عجله داشته باشند چراکه تنوع مراکز پیش دبستانی در هر محله بسیار زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که به زبان‌های ترکی و سایر زبان مادری مسلط هستند باید در دوره پیش‌دبستانی به زبان فارسی مسلط شوند بنابراین توصیه می‌شود کودکان در دوره پیش‌دبستانی شرکت کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار