معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي کشوري اعلام کرد: پروازهاي چارتر تنها در قالب تورها مجاز است و با دفاتري که بليت اين پروازها را به صورت انفرادي بفروشند، برخورد مي شود.
کد خبر: ۴۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 28 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمد خداکرمي تاکيد کرد: پروازهاي چارتر بخشي از فعاليت شرکت هاي هواپيمايي است اما اين پروازها تنها در قالب تورها قابل انجام است و هيچ شرکتي حق ندارد بليت هاي چارتر را بصورت انفرادي بفروشد.
وي افزود: بر اساس بند ب مقررات سازمان هواپيمايي کشوري، اجازه تورهاي مسافرتي با مجوز سازمان ميراث فرهنگي صادر مي شود و مجوز بند پ هم زيارتي است که سازمان حج مجوز آن را صادر مي کند.
معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي کشوري تصريح کرد: سال گذشته تعدادي شرکت خدمات هواپيمايي به علت فروش بليت هاي شخصي چارتر لغو مجوز شد.
خداکرمي درباره فروش بليت در سايت‌هاي اينترنتي، گفت: خريد بليت از سايت ها از نيازهاي امروزي است و برخي تمايل دارند بليت را از طريق اينترنتي خريداري کنند، اما فعاليت سايت هاي متفرقه به غير از سايت اصلي شرکت هاي هواپيمايي در حال حاضر قانوني نيست.
وي با بيان اينکه در طول روزهاي کم تقاضاي سال اين سايت ها مشکل زيادي را ايجاد نمي کند، اظهار داشت: زماني که تقاضا به زمان اوج مي‌رسد و تقاضا از عرضه بيشتر مي شود ، نقش اين سايت‌ها پررنگ تر مي شود  و برخي بليت‌ها را بالاتر از قيمت مصوب مي‌فروشد.
معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي کشوري افزود: شرکت هاي هواپيمايي موظفند فروش بليت را يا به‌صورت مستقيم از سايت خود يا از طريق دفاتر فروش بليت و آژانس‌هايي که مجوز بند الف را دارند ، انجام دهند.
خداکرمي تصريح کرد: سازمان هواپيمايي کشوري به هيچ يک از سايت‌هاي متفرقه مجوز نداده است و براساس مکاتبه اي که انجام داديم، اين سايت‌هاي اينترتي بايد از سازمان مجوز بگيرد يا اينکه فيلتر و بسته مي‌شود.
وي درباره اطلاعات درج شده روي بليت ها نيز اظهار داشت : بليت ها طبق دستور العمل بايد اطلاعات لازم را داشته باشد و معمولا به زبان فارسي و گاهي دو زبانه اين اطلاعات درج مي شود. اما نوع هواپيما در بليت نوشته نمي شود چون موضوع از اهميت ساير عوامل برخوردار نيست و اگر مسافري حساس باشد، مي تواند از متصدي سوال کنند.
بر اساس اعلام معاون سازمان هواپيمايي کشوري، کساني که از خدمات فروش بليت يا پروازها شکايتي دارند مي توانند به سايت سازمان و بخش شکايت ها مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار