نورالله تیموری؛
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت:در حالیکه الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی این استان این میزان به 450 لیتر نیز می رسد.
کد خبر: ۴۴۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 28 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ با اشاره به نامگذاری هفته اول تیر به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار کرد: هر سال در این هفته فعالیت های گسترده ای صورت می گیرد اما صرفه جویی در مصرف آب ضرورتی برای همه فصول است که انتظار می رود روستاییان در تمامی فصول این موضوع مهم و حیاتی را رعایت کنند.
 
 
تیموری با بیان اینکه بارها به برخی مشترکان پر مصرف نسبت به مصرف آب شرب در بخش کشاورزی اخطار داده شده است، تاکید کرد: در برخی روستاهای استان شاهد هستیم برای مصرف احشام نیز از آب شرب استفاده می کنند.
 
به گفته وی، در کنار هر روستا منابع آبی (چشمه و نهر) برای مصارف احشام وجود دارد که می توان با هدایت این منابع آبی، آب مورد نیاز دام های روستاییان را تامین کرد.
 
وی با بیان اینکه اگر مردم استان این الگو را رعایت کنند در مصرف آب و آب بها مشکلی نخواهیم داشت، یادآور شد: روستاییان در آستانه فصل گرما باید مراقب مصرف آب باشند و صرفه‌‌ جویی در مصرف آب را به عنوان یک اصل رعایت کنند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام اضافه کرد: هزینه های بسیار زیادی برای تصفیه آب آشامیدنی صرف می شود حال آنکه اغلب افراد نسبت به مصرف صحیح و اصولی آن بی توجه هستند که این بی توجهی عواقب نامطلوبی را بدنبال دارد.
 
تیموری راه جلوگیری از کمبود آب را نیازمند مدیریت و مصرف صحیح اعلام کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف، چالش جدی در تامین آب روستاها بویژه در فصل تابستان که اوج پیک مصرف است، خواهیم داشت./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار