مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد:
موادمخدر بیشترین فراوانی جرم در بین زندانیان استان یزد را داراست همچنین سرقت، جرائم مالی علیه اطفال و اشخاص نیز دیگر جرائم زندانیان استان یزد را تشکیل می دهد
کد خبر: ۴۴۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 29 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد با اشاره به اینکه میانگین ورود به زندانهای یزد بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۶ زندانی بیشتر از میانگین کشوری وارد زندانهای یزد می شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر هر ۷۵ دقیقه یک نفر وارد زندانهای یزد می شود و روزانه بین ۱۵ تا ۱۸ نفر نیز از زندان آزاد می شوند.

ذولفعی نژاد با اشاره به اینکه موادمخدر بیشترین فراوانی جرم در بین زندانیان استان یزد را داراست، بیان کرد: سرقت، جرائم مالی علیه اطفال و اشخاص نیز دیگر جرائم زندانیان استان یزد را تشکیل می دهد.

مدیرکل زندانهای استان یزد با بیان اینکه زندانها امروز به مراکز آموزشی تبدیل شده اند، افزود: در حوزه فرهنگی اجرای ۳ هزار و ۲۶۰ ختم قرآن با مشارکت همه زندانیان اجرا شد و هم اکنون ۲۹۷ زندانی حافظ یک جزء تا ۳۰ جزء قرآن هستند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با بی سوادی یکی از اقدامات مثبتی است که در زندانها انجام می شود، اظهار داشت: بیش از ۷۵ درصد زندانیان کم سواد و زیر دیپلم هستند و در حال حاضر ۱۲۵ نفر مددجوی بی سواد داریم که به کلاسهای سوادآموزی معرفی شده اند.

ذولفعلی ادامه داد: هم اکنون ۱۴۱ نفر در دوره متوسطه، ۸۶ نفر در کلاسهای آموزش عالی و ۲۵ نفر در دانشگاه علمی و کاربردی مشغول تحصیل هستند.

رضا ذولفعلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهروی همچنین از برگزاری کلاسهای آموزش مهارت زندگی خبر داد و افزود: سال گذشته هزار و ۲۸۳ نفر در این دوره های آموزشی شرکت کردند.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی استان یزد همچنین از شرکت ۸۳۸ نفر در کلاسهای عقیدتی در زندان یزد خبر داد و بیان کرد: ۲۲ روحانی با حضور در زندان، آموزشهای لازم را ارائه می دهند.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار