سخنگوي دولت گفت: پيش بيني نرخ تورم در سال آينده زير 9 درصد است اما افزايش حقوق كاركنان دولت، شركت ها و بخش كارگري 10 درصد خواهد بود.
کد خبر: ۵۰۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ 03 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگي خود در جمع خبرنگاران افزود: ما حقوق كاركنان را هميشه بيش از نرخ تورم افزايش مي دهيم و امسال هم نرخ تورم 7.8 درصد بود و 10 درصد حقوق كاركنان دولت را افزايش داديم، اين روند در سال آينده با پيش بيني نرخ تورم 9 درصدي، براي كاركنان دولت افزايش 10 درصدي حقوق را به همراه خواهد داشت.
 
وي ادامه داد: 5 درصد از اين افزايش حقوق را ما به بودجه اضافه مي كنيم و 5 درصد بقيه از طريق بهره وري خود دستگاه مربوطه و توسط خود دستگاه پرداخت مي شود.

نوبخت با اشاره به اينكه بودجه ريزي سال اينده به روش عملياتي است ،گفت: در بودجه ريزي عملياتي هر ميزان دستگاه ها بهره وري بيشتري داشته باشند به نفع خودشان است.

سخنگوي دولت افزود: براي بازنشسته ها غير از اين افزايش 10 درصدي حقوق ، مبلغي را هم در راستاي يكسان سازي افراد بازنشسته اختصاص خواهيم داد.

نوبخت گفت : براي اينكه بودجه ريزي عملياتي داشته باشيم بايد در ساير بخش ها صرفه جويي كنيم و از شما مي خواهيم كه كمك كنيد تا نظام بودجه ريزي اصلاح شود.

سخنگوي دولت با اشاره به اينكه نكته مهم در بخشنامه بودجه ، هزينه هاي جاري است ،?گفت : تا جايي كه امكان دارد بايد صرفه جويي كنيم و با صرفه جويي به اعتبارات عمراني بيفزاييم.
 
 نوبخت اعلام کرد: تا دهم مهر 8 ميليون و 865 هزار تن گندم به صورت تضميني خريداري و 8 هزار و 290 ميليارد تومان هم به كشاورزان پرداخت شده است.
 
محمدباقر نوبخت در نشست هفتگي خود در جمع خبرنگاران افزود: ارزش گندم خريداري شده، 11 هزار و 584 ميليارد تومان است كه دولت 8 هزار و 290 ميليارد تومان آن را پرداخت كرده و 3 هزار و 294 ميليارد تومان باقيمانده است.
 
سخنگوي دولت در خصوص جايگزيني تاكسي هاي فرسوده گفت: تا ششم مهر 54 هزار و 883 دستگاه تاكسي فرسوده خارج شده و تاكسي جديد جايگزين شده است.
 
نوبخت گفت: به 25 هزار و 557 واحد توليدي در جهت رونق توليد 17 هزار و 955 ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده است.
 
وي ادامه داد: امسال تا دهم مهر به 1385 واحد توليدي كوچك و متوسط 1260 ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده است.
 
سخنگوي دولت همچنین گفت: تاكنون تخصيص 19 هزار و 100 ميليارد تومان به خزانه ابلاغ شده است و تا پايان مهرماه موارد تخصيص 35 هزار ميليارد تومان ابلاغ خواهد شد.
 
محمدباقر نوبخت در ادامه افزود: تابستان امسال نرخ مشاركت اقتصادي به حدود 41 درصد رسيد و اين رقم در تابستان سال گذشته 40.4 درصد بود و ما با افزايش نرخ مشاركت در تابستان امسال روبرو بوديم.

وي ادامه داد: نرخ بيكاري كه تابستان سال گذشته 12.7 درصد بود در تابستان امسال به 11.5 درصد رسيد.
 
سخنگوي دولت افزود: همه عددهاي اعلام شده بر اساس آمار مركز آمار  ايران است.
 
نوبخت همچنین گفت: دولت مقيد به اجراي طرح تحول سلامت و برطرف كردن مشكلات آن است و بودجه بيمه سلامت امسال به 10 هزار ميليارد تومان افزايش يافته است.
 
محمد باقر نوبخت در نشست هفتگي در جمع خبرنگاران افزود:  پارسال بودجه بيمه سلامت 4 هزار و 800 ميليارد تومان بود كه امسال به10 هزار ميليارد تومان افزايش يافت.

نوبخت در پاسخ به پرسشي درخصوص تغيير استانداران و كابينه دولت پاسخ داد: بيش از 50 درصد از اعضاي كابينه تغيير پيدا كرده اند و وزيران علوم و نيرو نيز به زودي معرفي خواهند شد.
 
وي همچنين درخصوص استاندار استان كردستان كه هنوز معرفي نشده است، گفت: با توجه به ظرفيت هايي كه اين استان دارد به زودي استاندار آن معرفي خواهد شد.
 
سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي درباره همه پرسي در كردستان عراق افزود: ايران حق حاكميت و تماميت ارضي كشورهاي همسايه را به رسميت مي شناسد.
 
نوبخت در پاسخ به پرسش ديگري درخصوص سفر اردوغان به ايران گفت: رابطه ايران با تركيه رابطه بسيار خوبي است و اردوغان براي توسعه مناسبات و توافقاتي كه در گذشته صورت گرفته و همكاري هاي مشترك با دولت تركيه و مقابله با تروريسم و توسعه مناسبات اقتصادي ؛ به ايران سفر مي كند.
 
وي افزود : توسعه مناسبات  ايران، عراق و تركيه باعث محو تروريسم خواهد شد.
نوبخت گفت : مشكل بزرگ منطقه ، تروريسم است كه هنوز بخشي از عراق و سوريه در دست تروريست ها قرار دارد و هر عاملي كه مبارزه با تروريسم را ضعيف كند قابل قبول نيست.
 
نوبخت در پاسخ به پرسشي در مورد بيكاري پاسخ داد: مرجع رسمي اعلام بيكاري مركز آمار ايران است و اينكه برخي آمارهاي آنچناني اعلام مي كنند ، قابل قبول نيست.
 
سخنگوي دولت افزود : امسال 950 هزار فرصت شغلي ايجاد خواهد شد و 920 هزار جوياي كار وارد بازار كار مي شوند كه 730 هزار نفر مشغول به كار شده اند.
 
نوبخت همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگاري در مورد جلسات با رهبري گفت: هر 6 ماه يكبار جلسه ويژه اي با سران قوا در حضور رهبر معظم انقلاب داريم.
 
­سخنگوي دولت درباره برنامه حذف يارانه نقدي غيرنيازمندان گفت: هدفمندي يارانه ها با رويكرد تأمين اجتماعي و توانمندسازي اقشار نيازمند ؛ رويكرد برنامه ششم است.
 
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبري افزود:  نمايندگان نيز اعلام آمادگي كردند با هدفمند كردن واقعي يارانه ها و توجه به موضوع توليد و اشتغال با دولت همكاري كنند كه اميدواريم در بودجه 97 اين بند از سياست هاي اقتصاد مقاومتي را اجرا كنيم.
 
وي درباره آمارهاي صادرات غيرنفتي و نرخ اشتغال هم گفت : صادرات نفتي سرمايه‌بر و تكنولوژي‎بر است و نبايد انتظار داشته باشيم با افزايش صادرات نفتي، نيروي انساني در آنجا افزايش پيدا كند، اما كالاهاي حوزه غيرنفتي ؛ نيروبر است و تلاش مي كنيم تراز توليد كالاهاي غيرنفتي در صادرات افزايش پيدا كند.

وي درباره توجه دولت به اهل سنت و ديدار شريعتمداري و ظريف با مولوي عبدالحميد افزود: اين سياست جديد دولت نيست و در دولت يازدهم هم همين روند را داشتيم، بارها توفيق داشتم به مناطق اهل سنت كردستان و سيستان و بلوچستان و بخشي هايي از استان گلستان سفر كنم.
نوبخت گفت : ابتداي مهر پارسال اين توفيق را داشتم كه به منطقه صفر مرزي در منطقه اهل سنت رفتم، سفر ارزشمندي بود و جلسه اي با مردم داشتيم و با هم به مسجد رفتيم.
 
نوبخت درباره احتمال بازگشت تحريم ها عليه ايران به بهانه برنامه هاي موشكي يا مبارزه با تروريسم و نحوه مديريت دولت در اين رابطه، افزود: در روزهاي سخت ، كشور را اداره كرديم و باز هم اين كار را خواهيم كرد، براي همه حالات گزينه روي ميز خواهيم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار