استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد
استاندار سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در نشست هم اندیشی روند اشتراک پذیری گاز در زاهدان بیان کرد: با نصب سه هزار و 750 علمک، هم اکنون 8 هزار مشترک زاهدانی می توانند از نعمت گاز شهری برخوردار شوند که تاکنون هزار و 700 خانوار برای دریافت انشعاب ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۵۰۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳ 06 October 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان علی اوسط هاشمی ضمن درخواست از مردم برای دریافت انشعاب گاز افزود: امیدواریم تا پایان امسال 25 هزار خانوار از نعمت گازشهری در زاهدان برخوردار شوند.
وی ادامه داد: از هزینه 40 میلیون ریالی دریافت انشعاب گاز، مردم تنها پنج درصد آن یعنی 2 میلیون و 110 هزار ریال را پرداخت می کنند و بقیه بصورت یارانه از سوی دولت است.
هاشمی اضافه کرد: 1350 کیلومتر شبکه لوله گذاری گاز شهری تا پایان سال 97 در استان اجرا خواهد شد. وی افزود: از این میزان ،پارسال 150 کیلومتر و در سال جاری نیز تاکنون 120 کیلومتر لوله گذاری شده است.
وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که زمینه صادرات گاز و انسداد قاچاق با راه اندازی چندین جایگاه عرضه فروش کپسول گاز توسط کسانی که پیش از این از این محل ارتزاق می کرند، فراهم شود.

وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی از مرحله تولید لوله تا واردشدن در شبکه از قدرت اشتغالزایی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: قابل قبل نیست گازکشی به منازل مردم استان توسط شرکتها و نیروهای غیربومی انجام شود. هاشمی بیان داشت: یکی از ویژگیهای مدیران، ارزیابی نیازهاست لذا در بازه زمانی 10 الی 15 ساله نسبت به تربیت نیروی آموزش دیده ماهر و باتجربه اقدام لازم صورت گیرد. به گفته وی گازرسانی به منازل با داشتن تنوع اشتغال جزء ضرورت هاست و بی توجهی به این مسئله موجب زایل شدن فرصت ها می شود .
استاندار دستور داد: با هدف بررسی موانع و نظارت بر قیمت ارائه خدمات انشعاب گاز، کمیته ای با حضور سازمان نظام مهندسی، شهرداری زاهدان، شرکت گاز ، سازمان صنعت ،معدن و تجارت و با نظارت عالیه فرمانداری زیر نظر دفتر فنی استانداری تشکیل شود و با تدوین برنامه آموزشی جامع در خصوص هزینه های دریافت انشعاب به مردم آگاهی داده شود.

وی تاکید کرد: همزمان با انتقال گاز به منازل ،گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی نیز مورد توجه قرار گیرد .

هاشمی نسبت به آموزش رعایت نکات ایمنی و استفاده ایمن و صحیح از گاز برای تبدیل به استان سبز تاکید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بر توسعه نظارت جدی توسط ناظرین و منهدسان فنی در استفاده از ابزار و تجهیزات با کیفیت تاکید کرد تا شاهد اتفاقات ناگوار و مرگ خاموش در استان نباشیم.
وی ادامه داد: با هدف بهره مندی اقشار نیازمند متقاضی برخورداری از شبکه گاز شهری نشستی با شورای هماهنگی بانکها جهت اختصاص وام قرض الحسنه برگزار شود.

هاشمی بر تسهیل در واگذاری اراضی به ساخت جایگاه CNG از سوی راه و شهرسازی و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: کاهش مصرف بنزین با دوگانه سوز کردن خودروها و توسعه جایگاههای CNG بویژه در مجتمع های رفاهی بین راهی در اولویت باشد.

استاندار با اظهار اینکه جامعه ای می تواند توسعه را تجربه کند که مردمانش توسعه پذیر و رفتارهای توسعه ای داشته باشند، گفت: همانطور که مردم از شهرداری انتظار ارائه خدمات مطلوب دارند باید نسبت به پرداخت حقوق و عوارض شهرداری نیز اقدام نمایند.

وی ساخت و سازهای غیرمجاز و الزام قانونی شرکت گاز مبنی بر دریافت پایان کار یا پروانه ساختمانی جهت واگذاری اشتراک ، هزینه انشعاب و نصب دودکش غیراستاندارد در برخی منازل واقع شده در مسیر لوله گذاری را از جمله چالشهای پیش رو در پذیرش اشتراک گاز در زاهدان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار