امام جمعه اردکان با اشاره به شرایط آب و هوایی، تداوم پدیده خشکسالی و کاهش میزان بارندگی ، گفت: مردم با ذکر دعا رفع بلا و مصیبت کنند تا باران به عنوان یکی از رحمت های الهی بر آنها نازل شود .
کد خبر: ۵۴۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹ 22 December 2017
حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اردکان افزود: از یک طرف آلودگی هوا در کلان شهرها بیداد می کند و از سوی دیگر وقوع زمین لرزه زنگ خطر را نسبت به ساخت و سازهای بی کیفت به صدا درآورد .
وی عنوان کرد: به جز دعا کاری نمی توان کرد، تا بلاها رفع و رحمت الهی نازل شود این باور و اعتقاد ماست که بعضی ها از آن به تمسخر یاد می کنند، می گویند وقوع زلزله و نباریدن باران چه ربطی دارد به دعا ، در حالی که قرآن این ها را به هم ربط می دهد.

امام جمعه اردکان: مردم با ذکر دعا رفع بلا و مصیبت کنند
خطیب نماز جمعه اردکان با بیان اینکه کلید زمین و ملکوت در دست خداست و اعمال بندگان اثرگذار هست ، گفت: هر چند زلزله قابل پیشگیری نیست، اما می توان برای رفع بلا دعا کرد و ساختمان ها را در برابر زلزله مقاوم ساخت .
وی اظهار کرد: برخی آمادگی ها نظیر تشکیل و مهیا کردن امکانات شهری و کشوری می تواند تا حدی از کاهش حادثه ها موثر باشد .
به گزارش ایرنا، شاکر اضافه کرد: در خصوص بارندگی می توان دعا کرد، هرچند گاهی مواقع در کاهش بارندگی ممکن است کوتاهی کنیم که با خواندن دعای طلب باران امام سجاد (ع) در بارندگی موثر شویم.
امام جمعه اردکان افزود: ممکن یکی اعتراض کند چرا خداوند بین مسلمانان و دیگر کشورهای غربی فرق می گذارد در جوابش باید گفت، خدا می گوید، حساب شما با آنها فرق دارد و ما الان باید دعا کنیم .
شاکر با بیان اینکه مسئولان نیز در خصوص کاهش آلودگی هوا در تلاشند، باید از آنها تشکر کرد، یادآور شد: برخی توقعاتی دارند که شدنی نیست ، نمی توان برای مثال کار صنایع را تعطیل کرد بلکه با گذاشتن فیلتر و استاندارد کردن و گرفتن مجوز از محیط زیست می توان در کاهش آلودگی هوا موثر بود .
وی گفت : اگر مسئولان در امر محیط زیست و حفظ سلامت مردم مسئولیت دارند نباید چشم پوشی کنند، چرا که حق الناس عظیمی بر گردنشان است و این امر شوخی بردار نیست ، توسعه فضای سبز در اطراف صنایع و حفظ فضای سبز شهرستان تاثیرگذار بوده و نیز توسعه پسته زارها می توانند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد .
امام جمعه اردکان افزود : فضای سبز موجود در شهر و پسته زارهای اردکان حکم ریه شهر را دارد که باید حفظ شود ، مردم هم باید در این امر با مسئولان همکاری و همراهی کنند .
امام جمعه اردکان عنوان کرد: یکی از این موارد جلوگیری از صدور مجوز برای توسعه صنایع است که این کار در پنج سال گذشته انجام شد و مجوز جدیدی برای گسترش صنایع داده نشد.
وی در ادامه با گرامیداشت روز ملی ثبت و احوال گفت : ثبت آمار و وقایع حیاتی نقش مهمی در سیاست گذاری های کلان کشوری دارد، این نهاد مانند دیگر کشورها، هویت شهروندان را با به روزترین فناوری ها ثبت و کارت ملی هوشمند برای آنها صادر می کند.
شاکر بیان کرد: تنها آماری که اداره ثبت احوال اعلام کرد، کاهش باروری است که احساس خطر را در جامعه ایجاد کرد.
خطیب جمعه اردکان افزود: با تدابیر درست و اقدامات سنجیده این مشکل نیز کم کم حل خواهد شد .
وی اظهار کرد: در جامعه دینی، نامگذاری فرزندان مهم و تاثیرگذار است، مسلمان باید در نامگذاری فرزندان خود بیشتر دقت و به سفارش اهل بیت عمل کند و با ابراز محبت به آنها نامی را انتخاب کند که اهل بیت سفارش کردند .
امام جمعه اردکان گفت: قدم به قدم ممکن است از مذهب اسلامی و پیروی کردن از اهل بیت دور بشویم پس باید پیرو اهل بیت باشیم .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.


//ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار