رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان گفت: یگان حفاظت این اداره با اقدام سریع از تعرض به منظر زیارتگاه چک چک زرتشتیان این شهرستان و انجام فعالیت معدنی در این منطقه جلوگیری کرد .
کد خبر: ۶۱۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 03 June 2018

حمید مشتاقیان افزود: هفته گذشته با اطلاع یافتن از شروع فعالیت معدنی در حوالی زیارتگاه چک چک و با پیگیری زرتشتیان شریف آباد اردکان، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در محل حاضر شده و دستور تعطیلی فعالیت این معدن صادر شد.
وی با بیان اینکه زیارتگاه چک چک، یکی از پر بازدیدترین مناطق گردشگری شهرستان اردکان و استان یزد است اضافه کرد: متاسفانه شاهد فعالیت های معدنی در اطراف این زیارتگاه بوده ایم که مخرب بحث حریم زیباشناسی و چشم اندازی طبیعی این محل است.
مشتاقیان با اشاره به اینکه دستور تعطیلی این معدن صادر شده و بهره بردار آن هم به مراجع قضایی معرفی شده اظهار داشت: امید است شاهد تعطیلی کامل این کوه بری ها در این منطقه باشیم.
زیارتگاه چک چک، بزرگترین زیارتگاه زرتشتیان جهان در فاصله 43 کیلومتری شهر اردکان قرار دارد .
این زیارتگاه را زرتشتیان پیرسبز می نامند و هر ساله 24 خرداد به مدت 4 روز در این زیارتگاه، دور هم جمع شده و به نیایش می پردازند، این مکان در ایام سال میزبان هزاران گردشگر ایرانی و خارجی است. 
معدن کاوی و کوهبری یکی از عوامل آسیب به منظر فرهنگی محوطه چک چک است که مدتیست گریبانگیر محوطه این منطقه شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار