معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان از اعزام ۸۰ دانش‌آموز زیارت اولی از استان همدان به مشهد مقدس خبر داد.
کد خبر: ۶۳۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 28 July 2018
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان از اعزام ۸۰ دانش‌آموز زیارت اولی از استان همدان به مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش فارس، حسن‌آقا یوسفی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ دانش‌آموز زیارت اولی از استان همدان به مشهد مقدس اعزام شدند، اظهار کرد: این برنامه به منظور بسترسازی مناسب و استفاده از شیوه‌های مناسب و عملی در تقویت فرهنگ معنوی، دینی، اعتقادی و اخلاقی، تعمیق پیوند نسل جوان با معارف اهل بیت (ع) و تقویت هویت اسلامی– ایرانی اجرا شده است.

وی افزود: اردوی زائران رضوی (زیارت اولی‌ها) ویژه دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم با همکاری آستان قدس رضوی، اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همزمان با دهه کرامت در اردوگاه تربیتی ثامن‌الحجج (ع) به قصد زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه یکی از مهمترین کارکرد‌های خانواده، انتقال ارزش‌های والا مانند محبت اهل‌بیت (ع) به فرزندان است، عنوان کرد: محبت از ویژگی‌های برجسته آدمی است که باید مبتنی بر عقلانیت و خردورزی باشد.

وی تصریح کرد: محبت و مودت اهل‌بیت (ع) به عنوان برترین مربیان بشر، علاوه بر اینکه سبب شکل‌گیری تربیت صحیح می‌شود، مؤثرترین روش پیمودن مسیر تکامل و تعالی انسان نیز هست.

یوسفی بیان کرد: یکی از راه‌های ایجاد محبت اهل‌بیت (ع)، پدیدآوردن فضا‌هایی است که فرزندان در شرایط روحی خاصی قرار بگیرند و به تدریج حس درونی آنان بیدار شود و جذب گردند که به عنوان نمونه اردو‌های فرهنگی و زیارتی از حرم‌ها و زیارتگاه‌ها و ملاقات با شخصیت‌های معنوی و اهل‌بیتی، ایجادکننده یا محکم‌کننده این رشته و رابطه است.

وی با بیان اینکه گرچه امروزه دگرگونی‌هایی در کارکرد آموزشی و پرورشی نهاد خانواده به‌وجود آمده؛ اما هنوز هم نقش خانواده در این فرایند، برجسته و مهم است، خاطرنشان کرد:انتقال این ارزش، برنامه‌ریزی و نظام‌مندی خاصی را می‌طلبد و لازم است والدین در این‌باره اطلاعات لازم را فرا بگیرند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار