اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر چتر زندگی در یزد با حضور مسئولان و هنرمندان در تالار فرهنگ برگزار شد و از شرکت کنندگان این دوره از جشنواره تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۶۸۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 26 November 2018

به گزارش تابناک یزد؛ شامگاه سوم آذرماه مصادف با زادروز نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع)، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر چتر زندگی با حضور علی غیاثی ندوشن نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل امور استان های این وزارت، سکینه سیف جمالی نماینده وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه امور اجتماعی این وزارت، غلامعلی سفید رئیس شورای شهر، مجتبی فرهمند شهردار یزد و سایر مسئولان شهری و استانی، هیئت داوران متشکل از #سیماتیرانداز ، #آرش_دادگر و #شهرام_نوشیر از چهره های شناخته شده تئاتر، تلویزیون و سینما و همچنین شرکت کنندگان این جشنواره در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار و به طور رسمی پایان این جشنواره اعلام شد.

در ابتدای این آیین، سکینه سیف جمالی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه امور اجتماعی وزارت ورزش و جوانان پیام مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان را قرائت کرد.

وزیر ورزش و جوانان در بخشی از این پیام آورده است: شهر تاریخی یزد جلوه ای درخشان از سنت ها و فرهنگ دیرپای ما پس از ثبت در فهرست میراث جهانی به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران، بیش از پیش قابلیت پاسداری از فرهنگ اصیل ایرانی را داشته و از این رو میزبانی این شهر زیبا را برای این رویداد هنری باید به فال نیک گرفت و به همت دست اندرکاران این جشنواره درود فرستاد.

در ادامه این آیین، علی غیاثی ندوشن مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با قدردانی از کار جمعی دستگاه های مختلف نسبت به برگزاری این رویداد، اظهار داشت: دغدغه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نسبت به برگزاری شایسته جشنواره ملی تئاتر چتر زندگی با موضوع خانواده و با توجه به آسیب های اجتماعی که در جامعه پدید آمده است؛ ستودنی است.

همچنین مجتبی فرهمند شهردار یزد با اشاره به نقش هنر در توسعه شهری، عنوان کرد: در این توسعه شهری فعلی، به موضوع کیفیت زندگی شهروندی کمتر توجه شده است. در این میان نقش هنر و هنرمند می تواند به افزایش این کیفیت کمک کند که شهرداری یزد با کمک سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی خود در این مهم گام های ارزشمندی برداشته است.

وی در ادامه افزود: هنرمندان می توانند به واسطه نگاه هنری خود جلوه بصری شهر را ارتقا بخشند ضمن آنکه می توانند در ارتقا بینش شهروندان نیز نقش چشمگیری ایفا کنند چراکه هنرمندان در رویدادهای هنری چون جشنواره تئاتر چتر زندگی به طور مستقیم با مردم در ارتباط اند و  می توانند انتقال دهنده این فرهنگ اصیل موروثی به نسل های بعدی این دیار باشد.

این مراسم با تقدیر از گروه های شرکت کننده در دومین دوره از جشنواره تئاتر چتر زندگی و رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد، خاتمه یافت.

شایان ذکر است دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی "چتر زندگی" با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد از یکم تا چهارم آذرماه با اکران ۱۵ گروه نمایش که اسامی آنان به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام شده است؛ میزبان شهروندان یزدی در اماکن عمومی شهر بود:

۱- آخرین معرکه، سید رسول حسینی از مریوان، کردستان

۲- تراژدی زباله، علی سنا میری از خارک، بوشهر

۳- جاده لغزنده می شود، هادی دهقان از یزد

۴- درد و دل های یک همسایه، نرگس خاک کار از شهر ری، تهران

۵- دگردیسی، زهرا مریدی از تهران

۶- سایا، یوسف اکبرزاده ازتبریز، آذربایجان شرقی

۷- شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، ریحانه حسین زاده از رشت، گیلان

۸- کاروان، هومن میرمعنوی از رشت،  گیلان

۹- کاریماتور، محمدرضا زبرجدی از یزد

۱۰- مصائب یک تورقوزآبادی، مجتبی لاله زاری و سعیدخبیری از یزد

۱۱- می شه گرگ نباشیم، مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه

۱۲- نفس گرم، مریم نیک آیین از یزد

۱۳- هیچ کس، بهنام کاوه از آبادان

۱۴- یاشیل، مهدی صالحیار از مرند،  آذربایجان شرقی

۱۵- یک املت ساده، مهدی حائری زاده از یزد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار