مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز کشور ایران در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که ۱۵۰ هزار تن مرغ و تخم‌مرغ از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۷۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 19 August 2015

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز کشور ایران در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که ۱۵۰ هزار تن مرغ و تخم‌مرغ از کشور صادر شده است.

به گزارش تسنیم ، تورج صارمی در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و دهمین نمایشگاه صنعت مرغداری،دامپروری و شیلات همدان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی گامهای مهمی در توسعه بخش کشاورزی و دامپروری در کشور برداشته شده به گونه‌‌ای که از یک کشور واردکننده محصولات کشاورزی و دامپروری به کشور صادرکننده این محصولات تبدیل شده‌ایم.

وی افزود: امروز علاوه بر تامین امنیت غذایی حجم عمده‌ای از محصولات کشاورزی، دام و طیور و آبزیان از این کشور صادر میشود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروز با تولید هشت میلیون و 800 هزار تن شیر، دو میلیون تن گوشت مرغ، 820 هزار تن تخم‌مرغ، 780 هزار تن گوشت قرمز و 78 هزار تن عسل جایگاهی ویژه در تولید محصولات دامپروری و پروتئینی داریم.

صارمی با بیان اینکه حجم عمده محصولات غذایی و لبنی در کشور تولید می‌شود، گفت: امسال 50 هزار تن ماست و محصولات لبنی در کشور تولید شده است.

وی افزود: در صادرات دام و فرآورده‌های دامی ظرفیتهای لازم در کشور ایجاد شده و باید با استفاده

از تکنولوژیهای روز گامهای موثرتری در صادرات برای ایجاد ارزش افزوده داشته باشیم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در افزایش تولیدات باید به بحث تکنولوژی، دانش، کاهش ضایعات، افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده توجه ویژه ای شود.

صارمی گفت: بیش از 70 درصد هزینه‌های تولید بر عهده واحدهای تولیدی دام و طیور است و اگر روشهای صحیحی برای بهبود راندمان و تغذیه نداشته باشیم به بهبود تولید نمیرسیم.

وی افزود: سال گذشته بیش از 12 میلیون تن انواع محصولات دامی و یک میلیون تن خوراک دام و طیور به ارزش 34 هزار میلیارد تومان مصرف شده که باید در این زمینه نیز روش مناسب برای بهبود شاخصه‌های تغذیه و اعمال روشی برای کاهش هزینه تمام شده داشته باشیم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: 19 میلیون و 500 هزار تن بقایای کشاورزی و باغبانی وجود دارد که استفاده مناسبی در تغذیه دام و طیور از آنها نمی‌شود.

صارمی گفت:سالانه 500 هزار تن پوست پسته از محصولات پسته باقی می‌ماند که مورد تغذیه دان قرار نمی‌گیرد و از این رو باید طرحهای در این زمینه اجرایی شود.

وی استفاده از علوفه جایگزین در دام را راهکاری برای مقابله با بحران آب دانست و افزود: علوفه ذرت نیاز بالایی به آب دارد و معاونت امور دام طرح استفاده از علوفه جایگزین با راندمان بالا و نیاز به آب کم را در برنامه خود دارد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاوزی همچنین ذخیره‌سازی نهاده را از دیگر برنامه‌های این معاونت دانست و گفت: سال گذشته با تمهیدات انجام شده کمترین نوسان در قیمت نهاده‌ها را داشتیم و امسال نیز این سیاست دنبال می‌شود.

صارمی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی با توزیع نهاده‌های مدت‌دار در استانهایی که دچار تنش خشکسالی بودند موجبات تعدیل قمیتها را فراهم کرد.

وی افزود: هم‌اکنون نهاده‌ها با قیمت مصوب و با شرایط مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و واردات نهاده‌ها توسط شرکت پشتیبانی دام و طیور در حال انجام است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار