معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران:
از مهمترین ویژگی های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت شدن در مکتب اسلام، امام خمینی و رهبری بود به این دلیل باید عظمت این سرباز مکتب امام را درک کنیم.
کد خبر: ۸۱۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 01 February 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ سردار پورجمشیدیان در مراسم اختتامیه دوره آموزشی سربازان کارشناس ارشد و دکتری مرکز آموزش شهید مدرس با اشاره به ایام در پیش دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد آن گفت: سفارش رهبری به نسل جوان مرور تاریخ است، یکی از ثمرات این کار دانستن قدر انقلاب است زیرا با خواندن تاریخ مشخص می شود که کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

سردار پورجمشیدیان با اشاره به اتفاقات دو صده اخیر تاریخ کشور گفت: مقدار زیادی از خاک این سرزمین در جنگ ها و عهدنامه های مختلف به بیگانگان داده شد.

معاون هماهنگ کننده پیروزی زمین سپاه پاسداران اضافه کرد: از رضاخان و پسرش ننگین تر در تاریخ کشور نداریم، انگلیسی ها خودشان گفتند که یه روز تشخیص دادیم که رضا خان میر پنج را آوردیم و یک روزی به یک کشور دور افتاده تبعیدش کردیم.

بخشی که خیلی تعریف میکنند که رضا خان پلهای زیادی ساخته یا جاده و راه آهن زیادی ساخته، در حالی که کشورهایی که در منطقه و در جنگ حضور داشتند به خاطر خود این کارها را انجام دادند و او هیچ کاری انجام نداد.

سردار پورجمشیدیان افزود: محمدرضا پهلوی هم کارهایی کرده که باید به عنوان یک ایرانی احساس شرم کنیم، بخش مهمی از کشور در خلیج فارس را بدون جنگ از دست داد.

وی با اشاره به قدرت امروز کشور در منطقه گفت: در گذشته هیچ کشوری جرات مقابله با آمریکا را نداشت و ندارد، اما الان اراده کنیم مستقیم با آمریکا میجنگیم.

وی با اشاره به مقام و جایگاه سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همه ویژگی های این سردار بزرگوار به کنار، اما مهمترین ویژگی های وی این بود که حاج قاسم یکی از تربیت شده های مکتب اسلام، امام خمینی و رهبری بود، انصافا باید عظمت این سرباز مکتب امام را درک کنیم.

وی افزود: کارهای حاج قاسم بسیار بزرگ بود، داعش اگر فرصت میکرد همه دنیا را نابود میکرد برای همه دنیا برنامه داشتند، برای شیعیان و محبین اهل بیت برنامه داشتند تا همه را از بین ببرند و همین کار را هم در سوریه و عراق تا حدی انجام دادند، نیت این را داشتند که تا نجف و کربلا برسند، اما رشادت این سردار بزرگوار باعث شد تا اثری از داعش وجود نداشته باشد، رفتار و عملکرد این سردار بزرگوار الگوی بسیار مناسبی برای نسل جوان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار