مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: امسال به دلیل سرمازدگی دیر رس بهاره میزان تولید زیتون در یزد را بیش از ۵۰ درصد کاهش داد.
کد خبر: ۹۲۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 08 December 2020

اکبر شیخ علیشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۲۴۷ هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول زیتون است، اظهار کرد: امسال میزان برداشت این محصول هزار تن بوده است که نسبت به سال گذشته به دلیل سرمازدگی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: شهرستان یزد با ۸۲۵ و اردکان ۳۷۸ هکتار بیشترین سطح زیر کشت محصول زیتون را دارند و توسعه باغ‌های جدید زیتون به مساحت ۱۰۰ هکتار در مناطق مستعد استان در دستور کار است.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان روغن زیتون را از سالم ترین روغن های گیاهی دانست و گفت: امسال از زیتون های برداشت شده استان ۴۰تن روغن و ۶۰۰ تن کنسرو تولید شده است.

شیخ علیشاهی با بیان این‌که از سه سال قبل در اجرای طرح توسعه باغ‌های زیتون۳۶۰۰۰ نهال زیتون به صورت یارانه‌ای در اختیار باغداران قرار گرفته است، افزود: درخت زیتون به دلیل مقاوم بودن نسبت به کم آبی، شوری خاک و همچنین شرایط مطلوب خاک،  توسعه کشت آن مورد توجه مردم، اداره‌ها و نهادهای استان برای تولید و فضای سبز قرار گرفته است.

وی تعداد بهره‌برداران را ۷۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌هایی شامل آموزش هرس، پیوند و تغذیه خاک را در برنامه‌های کاری خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار