کد خبر: ۹۶۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ 01 June 2021

دكتر مريم پاسالار در يادداشتی نوشت :

اين روز ها نارضايتی جامعه زنان به دليل وجود بعضی مشكلات زياده شده در اين متن قصد داريم كه تعدادی از مشكل ها را به سمع و نظر شما برسانيم اول از همه بدانيم كه خانه داري چيست ؟
خانه داری به كار هايی گفته ميشود كه به گرداندن کارهای وابسته به خانه، خانه‌داری می‌گویند. نگهداری از خانه، بخشی از خانه‌داری می‌باشد، که می‌تواند دربرگیرنده‌ کارهایی مانند آشپزی، شست‌وشو، نگهداری از نوزاد، همچنین خرید باشد. به زنی که پیشه اصلی او خانه‌داری است، «زن خانه‌دار» گفته می‌ شود.

يكي از بعد هاي مورد توجه در زنان خانه دار مسئله روحي و رواني است ؛ از نظر عامه مردم خانه داري شغل شناخته نميشود ، اما نظر خود خانم ها اين نيست آنها می‌گویند زحمت ما بی‌ارزش است و کسی آن را به عنوان شغل نمی‌شناسد. درحالی‌که ما شاغلان بدون مرخصی و بازنشستگی هستیم و خانه محل کار ماست.

اين در حالي است كه خانه داري نه تنها مساوي با بيكاري نيست بلكه يك شغل بسيار پر زحمت و خسته كننده است ، مشكل روحي كه زنان خانه دار را تهديد ميكند.
افسردگي از ديده نشدن زحماتشان براي آنها سخت ميشود ؛ و از آنجا كه جسم و روح رابطه دوسويه دارند تاثير خلع هاي روحي در جسم بسيار زياد است .

اين روز ها در شُرف انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري هستيم ، هفت نامزد براي رئيس جمهور شدن حاضر هستند بين اين افراد نام فردي به چشم مي خورد كه در سخنان خود به حقوق زنان خانه دار توجه نموده است ؛ آقای دكتر محسن رضايی در بخشي از سخنان خود اشاره كرده اند كه در هیات دولت ما حداقل 2 تن از بانوان حضور خواهند داشت. و در کسب و کارها به بانوان امکانات می دهیم تا بتوانند تولید و درآمد داشته باشند.
يكي از مزاياي اعطا كردن هزينه براي خانم هاي خانه دار اين است كه بتوانند شغل كوچكي دست و پا كنند و مسئله كمك مالي به خانواده وآزاد بودن توان خريد است . به نظر ميرسد كه اعتماد به آقاي رضايي ميتواند يك گام مثبت در جامعه زنان خانه دار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار