سند راهبردی استان همدان زیر نظر دکتر محسن رضایی برای بهتر شدن هرچه بهتر وضعیت استان همدان تهیه و تدوین شده است.
کد خبر: ۹۷۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲ 16 June 2021

دانلود فایل: سند راهبردی انقلاب اقتصادی استان همدان_برنامه دولت اقدام و تحول

 به گزارش تابناک همدان؛ سند راهبردی استان همدان زیر نظر دکتر محسن رضایی برای بهتر شدن هرچه بهتر وضعیت استان همدان تهیه و تدوین شده است.

 

 

 

 

 

 

سند راهبردی انقلاب اقتصادی استان همدان_برنامه دولت اقدام و تحول

بسمه تعالی

با توجه به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، کاندیدا‌ها رویکرد‌ها و برنامه‌های مختلف خود را برای دولت آینده مطرح می‌کنند. یکی از طرح‌های اینجانب که از سال‌ها قبل مدنظر قرار گرفته، ایجاد ایالت‌های اقتصادی است که ماحصل آن تمرکززدایی از مرکز و توجه به مناطق و استان‌ها است.

یکی از اقسام عدالت، عدالت سرزمینی است که در قالب طرح‌های آمایش سرزمین تجلی می‌یابد.


آمایش سرزمین مدیریت خردمندانه و عالمانه فضا و نگرشی جامع به برنامه ریزی و مدیریت بهینه بهره برداری پایدار از سرزمین است. کاربرد آمایش سرزمین برای شناخت و رعایت قابلیت و استعداد زمین و منابع موجود در آن برای کشور‌هایی که در صدد حرکت در مسیر توسعه پایدار هستند، اجتناب ناپذیر است.


کشور ایران دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت است. با اجرایی کردن طرح‌های آمایش سرزمین و فعال نمودن مزیت‌ها و استعداد‌های هر استان، دستیابی به ایران بزرگ اقتصادی و تعامل سازنده با دنیا به ویژه کشور‌های آسیای جنوب غربی و در راس آنها، پانزده کشور همسایه ایران، می‌تواند ما را به یکی از بازیگران اصلی در عرصه اقتصادی وسیاسی جهان تبدیل نموده و استان‌ها و مناطق کشور را نیز به باالترین حد پیشرفت برساند.

در این راستا، چناچه دولت اقدام و تحول موفق به کسب اعتماد مردم شود، در ابتدای فعالیت خود، سند اقدام و تحول را بر مبنای این کتاب، با استان‌ها امضا خواهد نمود تا تکلیف برنامه ریزی استانی و منطقه‌ای برای چهار سال آینده شفاف و قابل پیش بینی باشد.

در این مجموعه؛ اطلس استعدادها، ظرفیت ها، تنگنا‌ها و آسیب‌ها شناسایی و ترسیم شده و درکی واقع بینانه از مناطق و استان‌های کشور ارائه گردیده است. همچنین، راهبرد‌ها وسیاست‌های توسعه اقتصادی استان به تفکیک بخش‌های مختلف در دو فصل مجزا ارائه شده است. دولت اقدام و تحول، آماده پذیرش پیشنهادات برای افزایش کیفیت و کارایی این سند می‌باشد. امیداست؛ گردآوری این مجموعه که حاصل تلاش کارشناسان، صاحب نظران و مراکز و نهاد‌های متعدد کشور بوده، گامی بزرگ برای تحقق آرمان پیشرفت در کشور عزیزمان باشد.


محسن رضایی
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار