معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: ۶ هزار و ۸۲۵ نفر ساعت آموزش صنایع دستی توسط مرکز فنی و حرفه‌ای با همکاری سایر ادارات متولی به هنرجویان این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ارائه شده است.
کد خبر: ۹۷۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 15 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «حشمت رضایی» روز پنجشنبه در آیین آغاز فعالیت‌های تابستانی مرکز فنی و حرفه‌ای قصرشیرین، افزود: این آموزش‌ها در رشته‌های صنایع دستی، قلاب بافی و البسه محلی دوزی در مجموع با هزینه ۳۵۰ میلیون ریال به ۳۵ هنر جو برگزار شده است.

وی اظهار داشت: این دوره‌ها با هدف ترویج رونق بخش صنایع دستی و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و با هدف ایجاد اشتغال پایدار با همکاری ادارات متولی برگزار شده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین در پایان این دوره‌های آموزشی به هنرجویان گواهی آموزشی و در صورت فعالیت در رشته‌های آموزشی پروانه تولید صادر می‌شود.

رضایی در ادامه با اشاره به تسهیلات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای هنرجویان و کارآموزان، اضافه کرد: در این راستا چنانچه متقاضیان دوره‌های مربوط را با موفقیت بگذرانند تسهیلات حمایتی جهت اشتغال در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

او گفت: با ترویج رویکرد اشتغال به صنایع دستی در قالب مشاغل خانگی هم می‌توان به اشتغال جوانان و افراد نیازمند شغل کمک کرد و هم شرایط احیای صنایع دستی را به عنوان میراث فرهنگی و هویت ملی در قالب مشاغل خانگی فراهم کرد.

وی ادامه داد: مرکز فنی و حرفه‌ای قصرشیرین دارای ۱۰ کارگاه آموزشی شامل اتوماتیک، برق ساختمان، خیاطی، برق خودرو، کشاورزی، عمران، ماشین آلات کشاورزی، آشپزی بانوان، صنایع دستی، کارگاه آموزشی با شرکت بیستون پارس است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز‌ها ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار