اقبال کم روستاییان اصفهان از کتابخانه‌های عمومی

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان گفت:‌ روستاییان این استان به دلیل کمبود کتابخانه عمومی کمترین استفاده را از این مراکز برای بهره‌گیری از منابع و محیط مطالعه دارند.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 09 January 2022

امیر هلاکویی افزود: تنها ۲۰ درصد مردم استان اصفهان امکان بهره گیری از امکانات کتابخانه‌های عمومی را دارند که دلیل اصلی آن کمبود سرانه در این حوزه است.

وی بیان‌کرد: کمبود اعتبارات مالی و مشارکت نهادهای عمومی و مردمی مانع از توسعه بیشتر این امکانات شده  است که اگر این همکاری‌ها از سوی دولت و مردم افزایش یابد  شاهد توسعه عدالت فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی خواهیم بود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان یادآورشد: استان اصفهان ۳۱۰ باب کتابخانه عمومی دارد که ۱۰۰ باب آن به صورت مشارکتی با دیگر سازمان ها از جمله شهرداری‌ها راه اندازی شده  است و  سرانه بیش از سه متر مربعی محیط کتابخوانی در استان ایجاد شده است.

وی همکاری مسوولان محلی برای راه اندازی کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه سیار و یا طرح امانت پستی کتاب را سه پیشنهاد برای توسعه خدمات و افزیش دسترسی به کتابخانه های عمومی بیان کرد.

هلاکویی یادآورشد: نهاد کتابخانه‌های عمومی در مقابل مشارکت نهادهای مردمی و محلی سهمی را برای تجهیز و توسعه امکانات کتابخانه ای اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت ۲ باب کتابخانه عمومی در تیران و رضوانشهر از توابع تیران و کرون گفت: کتابخانه عمومی عسگران در مرکزیت بخش کرون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به‌زودی به بهره برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار