سایه شوم فضای مجازی بر سر خانواده ها

استفاده نا آگاهانه از فضای مجازی تهدیدی جدی بر سر خانواده هاست.
کد خبر: ۱۷۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 02 February 2016

استفاده نا آگاهانه از فضای مجازی تهدیدی جدی بر سر خانواده هاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ یکی از کارکردهای مهم خانواده ایجاد آرامش است که این آرامش از طریق صحبت و وقت گذاشتن برای یکدیگر تامین می شود که متاسفانه امروز به جای معاشرت با هم بیشتر وقت خود را صرف فضاهای مجازی میکنند.

یک جامعه شناس گفت: توانایی اینترنت جهت دسترسی افراد سرتاسر جهان به یکدیگر بدون درنظرگرفتن موقعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شان موجب استفاده روز افزون از این تکنولوژی شده است، کم رنگ شدن ارتباط های فردی واجتماعی از اثرات آن است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

فاطمه میرزایی بیان کرد: نقش خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی می تواند در ایجاد آرامش و هم در آسیب های اجتماعی بسیار مهم وتاثیر گذار باشد.

همچنین وقت گذرانی های بیش از حد در شبکه های اجتماعی موجب تخریب زندگی زناشویی وبروز افسردگی در افراد میشود بر همین اساس میزان طلاق و جدایی در افرادی که زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی میگذرانند به مراتب بیشتر از افرادی است که زندگی بدون شبکه های اجتماعی را تجربه میکنند.

میرزایی ادامه داد شبکه های اجتماعی به دلیل اعتیاد آور بودن باعث کاهش توجه زوجین به یکدیگر می شوند و این باعث کمرنگ شدن نقش افراد در زندگی زناشویی و ایجاد دلسردی می کنند.

وی ترویج سبک زندگی غربی، رواج فساد اخلاقی ، بی قید شدن نسبت به مسئولیت ها، از بین رفتن حیا و عفت، خیانت، عادی شدن روابط آزاد زن و مرد و صد ها مورد دیگر از آثار سوء شبکه های اجتماعی بر شمارد . وی با بیان اینکه دو الی سه سال پیش خانواده ها از حال یکدیگر خبر داشتند وفرزند می دانست که پدر و مادر نظاره گر رفتار او هستند گفت: این فناوری نو ظهور در خانواده های ایرانی نه تنها موجب از بین رفتن کانون گرم خانواده و سردی زوجین و فرزندان میشود بلکه گاه پدیده شوم طلاق را برای خانواده ها به ارمغان می آورد که خود سر چشمه بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی است.

یکی از شهروندان در خصوص عضویت در گروه های مجازی گفت: ده سال است که ازدواج کرده و زندگی خوبی را داشته ام اما با ورود همسرم به شبکه های اجتماعی مشکلاتی برای زندگی ام پیش آمده است.

وی گفت همسرم وقتی به خانه می آید تنها کلمه ی که بین ما رد وبدل می شود سلام است و بعد موبایلش را از جیب در می آورد با عشق وعلاقه زیاد آن را زیر و رو می کند حس می کنم همسرم با همه ی مردم شهر به خانه می آید.

این بانو ادامه داد: تمام صحبت های ما پیام هایی است که همسرم در تلگرام میخواند.

تعامل بیشتر و محبت آمیز اعضای خانواده در فضای صمیمی وحقیقی به ویژه والدین با فرزندان و همسران نسبت به یکدیگر و اعتماد سازی میتواند آنها را از شبکه های اجتماعی دور کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار