صدا و سیما جلسات شورای شهر را پوشش دهند

مناسب است مصوبات صحن علنی شورا از طریق صدای مرکز فارس اطلاع‌رسانی شود.
کد خبر: ۲۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 08 April 2015

تابناک فارس: سیروس پاک‌فطرت صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعامل شورای شهر با صدا و سیما و به‌ویژه رادیو باید نزدیک‌تر باشد چنانکه در شورای سوم هر روزی که جلسه علنی بود فردا صبح رادیو تمام مصوبات را اعلام می‌کرد و به اطلاع مردم می‌رساند.

وی افزود: تمام مردم به خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها دسترسی ندارند و رادیو به‌نوعی عام‌ترین رسانه در اطلاع‌رسانی اخبار موردنیاز مردم است.

پاک‌فطرت در راستای صرفه‌جویی و کاستن از حجم وسیع نامه‌هایی که از شورا به دبیرخانه مرکزی شهرداری وارد می‌شود، چند پیشنهاد مطرح و بیان کرد: با توجه به تجاربی که خود من در شورای شهر داشته‌ام، اطلاع دارم که عموم نامه‌هایی که از شورا ارسال می‌شود نامه‌های مردمی و در مواردی نامه‌هایی است که شهروندان مراجعه کرده، پاسخ قانونی می‌گیرند اما از مسیر شورا نیز مسئله را پیگیری می‌کنند که مناسب است چنین نامه‌هایی به ناظران مناطق ارجاع داده شود.

وی خاطرنشان کرد: ناظران مناطق به سبب کمیسیون ماده 100 و موارد دیگر، در هفته حداقل هفته‌ای دو جلسه در منطقه حضور می‌یابند و می‌توانند با حضور شهردار منطقه یا معاون مربوطه یک ساعت قبل و یا بعد از کمیسیون پاسخگوی مراجعات باشند تا سیکل نامه از طریق شورا به شهرداری مرکزی، مرکزی به منطقه، پاسخ منطقه به مرکز و مرکز به شورا منتفی شود و مردم نیز رضایت بیشتری پیدا کنند.

پاک‌فطرت تصریح کرد: بسیاری از این نامه‌ها مواردی است که خود اعضای شورا، منشی‌ها، دبیران و یا کارشناسان شورا می‌توانند به‌طور مستقیم پاسخ بدهند، چنانکه در موردی مصوبه 25 درصد تخفیف بوده و فرد تقاضای 30 درصد تخفیف دارد و چنین موردی نباید در قالب نامه به شهرداری ارجاع شود.

مشاور و مدیر حوزه شهردار شیراز ابراز داشت: اعضای شورا نباید تنها به لایحه شورا اکتفا کنند بلکه می‌توانند مانند مجلس طرح ارائه دهند که اگر 21 عضو شورا سال گذشته 21 طرح ارائه داده باشند باید 21 طرح و اگر نفری دو طرح ارائه داده باشند باید 42 طرح داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار