آغاز طرح وارنیش‌فلوراید کودکان در استان‌یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي يزد از آغاز به کار طرح وارنیش فلوراید کودکان سه تا شش سال استان برای پنجمین سال پیاپی خبر داد و افزود: این طرح در سال، دو مرتبه با فاصله شش ماه با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‎‎گیرد.
کد خبر: ۲۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 11 April 2015
به گزارش تابناک یزد،دکتر "محمد حسن لطفی" اظهار كرد: یکی از اولویت‏‏های بخش سلامت در سال جاري، بهداشت دهان و دندان است لذا با توجه به این که اکثریت کودکان دارای مشکل پوسیدگی دندان هستند، انجام وارنیش فلوراید می‎‎تواند 30 تا 40 درصد پوسیدگی دندان را کاهش می‎‎دهد.

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح، تصریح کرد: این طرح ویژه کودکان سه تا شش سال در کلیه مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان یزد که دارای واحد بهداشت دهان و دندان باشند و برخی مهدکودک‎‎ها اجرا می‎‎شود.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه با توجه به این که طرح مذكور به مدت یک ماه در استان اجرا می‎‎شود، از خانواده‌‌ها خواست در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وي همچنين اعلام كرد: این طرح در روستاها به طور رایگان و در سطح شهر، تحت پوشش بیمه انجام می‎‌شود.

 دکتر "حسن فتوحی" مدیر گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی اين دانشگاه نيز در اين مورد گفت: ماده موجود در وارنیش فلوراید بعد از شش تا هشت ساعت، فلوراید آزاد می‎‎کند و از آسیب‌های جدی به دندان محافظت و مانع از پوسیدگی دندان می‌شود.

این کارشناس یادآور شد: با توجه به ریسک پوسیدگی دندان در کودکان می‎‎توان از این ماده در سال سه تا چهار مرتبه استفاده کرد.

 وی  متذکر شد: همزمان با اجرای این طرح شناسنامه ثبت وضعیت سلامت دهان و دندان کودکان سه تا شش سال صادر می‌شود.

فتوحی همچنین ارجاع خانواده‎‎ها جهت خدمات مورد نیاز کودکشان اعم از پیشگیری و سایر خدماتی که باید دریافت کند را نیز از دیگر برنامه‌‌های این طرح عنوان کرد.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه در پايان نيز عنوان كرد: هم‌‌اکنون بیش از 90 درصد از کودکان مهدکودک‎‎ها تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار