توریسم مذهبی؛ مهم‌ترین ظرفیت قم

جلسه مشترک شورای اداری استان و فرماندهان و پرسنل فرماندهی انتظامی استان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰ 06 October 2016
به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی در این جلسه اظهار کرد: عاشورا به عنوان یکی از وقایع تاریخی اثرگذار است که هیچ واقعه تاریخی را نمی‌توان هم‌پای این واقعه یافت. عاشورا انقلاب درونی نه تنها در دل علاقه‌مندان و محبان اهل‌بیت(ع) بلکه در بشریت ایجاد می‌کند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عاشورا درس ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را به انسان‌ها می‌آموزد، افزود: بنا به استناد تاریخ هر زمان کسی به حریم ولایت تعدی کرده و سعی در شکستن حریم اهل‌بیت(ع) داشته نابودشده است. چراکه شکستن حریم ولایت غضب الهی را به همراه دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی واقعه عاشورا را عمیق و تحول‌آفرین برشمرد و ادامه داد: در برهه کنونی نیز جریان‌های تندرو و افراطی از جنس داعش و جبهه النصره با روندی که در پیش گرفته‌اند از صفحه روزگار حذف خواهند شد. چراکه بد‌ترین توهین‌ها را به اهل‌بیت(ع) دارند.

وی با انتقاد از عملکرد کذب و دروغ غرب در مواجهه با تروریسم تصریح کرد: غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا با ۶۰ کشور برای مبارزه با تروریسم در منطقه هم‌پیمان شده‌اند؛ اما آنچه در عمل شاهد آن هستیم تنها بازی با تروریسم است. به گفته متفکران غربی شرایط کنونی منطقه بهترین وضعیت برای اسرائیل است.

لاریجانی با اشاره به عملکرد دوگانه غرب در مواجهه با اسرائیل اظهار کرد: غربی‌ها و صهیونیست‌ها عامل ایجاد جریان‌های تروریستی در منطقه هستند. هیچ کجا سراغ نداریم تکفیری‌ها و داعش به مقابله با اسرائیل رفته باشند یا بالعکس.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تقویت بنیه دفاعی کشور و توجه مجلس به این مسأله افزود: امنیت مسأله فرعی و ثانویه برای کشور نیست بلکه مسأله استراتژیک است. از همین رو تقویت اقتدار نیروهای نظامی همواره مورد تأکید است.

احساس امنیت در قم وجود دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت و اهمیت استان قم تصریح کرد: در قم علاوه بر امنیت پایدار احساس امنیت نیز وجود دارد؛ بنابراین لازم است این امنیت با آداب آن حفظ شود. امنیت و آرامش فراگیر قم مسأله‌ای است که اهتمام همه مسئولان و دستگاه‌های استان را برای تداوم آن می‌طلبد.

وی با تأکید بر این‌که برقراری امنیت و آرامش با پادگانی کردن فضای کشور محقق نمی‌شود ادامه داد: برای برقراری امنیت پایدار و تداوم آن همه باید احساس مسئولیت کنند. نیروی انتظامی نیز در این زمینه با توجه به سرفصل‌های قانونی که دارد باید با ورزیدگی در این زمینه گام بردارد.

لاریجانی برقراری امنیت و آرامش را در کشور در گرو احساس مسئولیت همگانی دانست و اظهار کرد: یکی از زمینه‌های برقراری آرامش در کشور رسیدگی به وضع نابسامان قاچاق کالاست. این مسأله عارضه بسیاری بدی برای کشور محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که با تلاش‌های صورت‌گرفته قاچاق کالا از ۲۰ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است افزود: قاچاق کالا یکی از موانع اقتصاد مقاومتی است. چراکه با این روند قاچاق چرخه تولید از حرکت باز می‌ایستد و صنایع روی پا نمی‌مانند.

وی مقابله جدی با قاچاق کالا را از مهم‌ترین وظایف و مأموریت‌های نیروی انتظامی برشمرد و ادامه داد: کمبود بودجه عمرانی مسأله دیگری است که آبادانی کشور را با چالش روبه‌رو کرده است. این‌که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صرف بودجه جاری کشور می‌شود بعید است با وجود اوراق مشارکت و اسناد خزانه‌ای هم بتوان به آبادانی موردنظر دست یافت.

لاریجانی وجود اوراق مشارکت و اسناد خزانه‌ای را دارای تبعات منفی برای اقتصاد کشور دانست و گفت: تحقق ۸ درصدی نرخ رشد با شرایط فعلی اقتصاد دور از دسترس است. اگرچه توانستیم به رشد ۵ درصدی دست پیدا کنیم، این جهش نیز به دلیل فروش نفت از یک میلیون بشکه قبل از توافق هسته‌ای به ۲ و نیم میلیون بشکه بعد از توافق است.

لزوم جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تأکید کرد و ادامه داد: رسیدن به نرخ رشد ۸ درصدی اقتصاد منوط به جذب ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور است؛ از همین رو باید اقتصاد کشور دچار اصلاحات جدی شود.

وی با اشاره به موقعیت و مزیت‌های استان قم اظهار کرد: توریسم مذهبی و حمایت از صنعت از ظرفیت‌های استان قم است که لازم است برای رسیدن به نقطه مطلوب کمیته‌ای برای جذب سرمایه‌های خارجی داشته باشد. این‌که بیش از ۶۰ میلیارد دلار خط اعتباری از سوی بانک‌های خارجی برای ایران تعریف‌شده فرصتی است که قم می‌تواند از آن بهره ببرد.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار