رئیس مجلس شورای اسلامی:

توسعه رشته‏‌‏های تضمین شده از نظر شغلی اولویت دانشگاه‏‌‏ها باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است دانشگاه‌های کشور به سمت توسعه ‏رشته‌هایی گام بردارند که از نظر اشتغال تضمین شده باشد.‏
کد خبر: ۶۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶ 23 July 2015
به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان و مدیران دانشگاه پیام نور استان قم با بیان اینکه آموزش مقوله‌ای مهم و مربوط به همه اقشار جامعه است، اظهار کرد: در این بین آموزش عالی دارای اهمیت بیشتری است و باید به سمت تربیت نیروی کار فنی و متخصص پیش برود.

وی افزود: در حال حاضر رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهندسی دارای بازار کار بهتری در ایران هستند و لازم است آموزش در این زمینه‌ها نیز تقویت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌ریزی بیشتر و دقیق‌تر برای ارائه رشته‌ها و متون درسی از سوی دانشگاه‌ها امری ضروری است، افزود: توسعه رشته‌هایی که اشتغال دانشجویان را تضمین کنند باید جزء اولویت‌های دانشگاه‌ها باشد.

وی ادامه داد: گسترش بخش‌های کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها یکی از ضروریات امروز کشور است.

لاریجانی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید در راستای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از دانشجویان در دانشگاه‌های خود کارهای فنی و کارگاهی انجام نمی‌دهند و همین امر عاملی می‌شود برای اینکه پس از اتمام تحصیلات تجربه کافی برای ورود به بازار کار را نداشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار