فرمانده انتظامی همدان:

انهدام ۲۵ باند مهم مواد مخدر در استان همدان/ اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه در هفته انتظامی در همدان

گروه استان‌ها- فرمانده انتظامی استان همدان گفت: امسال ۶ هزار و ۹۸۸ عملیات در حوزه پلیس مواد مخدر، صورت گرفته و ۲۵ باند مهم مواد مخدر در استان همدان منهدم شده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱ 02 October 2024
انهدام ۲۵ باند مهم مواد مخدر در سطح استان
به گزارش -«تابناک همدان»- فرمانده انتظامی استان همدان، بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به بزرگداشت هفته فراجا، از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه، از اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه، در هفته انتظامی خبر داد و گفت: شعار امسال هفته فراجا «پلیس هوشمند، مردم قانونمدار» تعیین شده است.
سردار سلمان امیری در این رابطه تأکید کرد، یکی از ابعاد، «پلیس هوشمند»، هوشمندی در رفتار، امکانات و تکنولوژی پلیس متخصص است، که باید مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در حوزه شعار "مردم قانونمدار" انتظار ارتقای سطح همکاری و همراهی از سوی مردم عزیز را داریم گفت: البته خوشبختانه مردم استان در انضباط اجتماعی و برقراری امنیت با مجموعه فراجا همراه هستند، و ما قدردان این همراهی هستیم.
سردارامیری با بیان اینکه در حوزه مانیتورینگ شهری هنوز به سطحی که باید نرسیده‌ایم، گفت: باید مطالبه‌گر تحقق این مهم، از سوی مسئولان امر در استان، باشیم.
وی با اشاره به انجام ۷۰۶ هزار و ۵۶ فقره تماس مردمی با پلیس ۱۱۰ گفت: ۲۰۷ هزار و ۴۰۷ مورد از این تماس‌ها منتج به انجام عملیات انتظامی شده است.
فرمانده انتظامی همدان از کاهش ۲۰ درصدی وقوع سرقت‌های مهم در سطح استان طی امسال خبر داد و با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی کشف وقوع سرقت، توسط پلیس عنوان کرد: در مجموع شاهد افزایش ۲۸ درصدی کشفیات در استان هستیم.
وی با اشاره به کشف ۵ هزار و ۷۸۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی امسال گفت: ۷ هزار و ۳۸ معتاد، نگهدارنده مواد مخدر و قاچاقچی دستگیر شده اند.
سردار امیری، در ادامه، از انهدام ۲۵ باند مهم مواد مخدر در سطح استان خبر داد و افزود: ۶ هزار و ۹۸۸ عملیات در حوزه پلیس مواد مخدر انجام شده است‌.
وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۳۵ طرح مبارزه با مواد مخدر در استان انجام شده که، ۸۴۲ مورد مربوط به پاکسازی مناطق بوده است، افزود: ۲۰۱ مورد از طرح‌ها در محورهای مواصلاتی و ۹۲ مورد در راستای کنترل شهرستان‌ها و روستاها انجام شده است.
فرمانده انتظامی استان همدان از افزایش ۱۵ درصدی وقوع جرائم در فضای مجازی خبر داد و گفت: کلاهبرداری رایانه‌ای ۴۴ درصد؛ برداشت اینترنتی غیر مجاز ۲۸ درصد و مزاحمت اینترنتی ۸/۵ درصد رشد داشته است، همچنین، از ابتدای امسال علیرغم افزایش وقوع جرائم، ۱۰۵ درصد از پرونده‌های سایبری کشف شده، که بخشی مربوط به استان‌های دیگر است.
 
وی با بیان اینکه ۱۶۰ مجرم اینترنتی، طی امسال دستگیر شده اند، گفت: مردم در صورت مواجهه با کلاهبرداری اینترنتی، به شماره ۰۹۶۳۸۰، پلیس فتا گزارش دهند، تا حساب کلاهبرداران مسدود شود.
 
فرمانده انتظامی استان همدان، در ادامه از کاهش ۲۷ درصدی، تصادفات فوتی درون‌شهری و ۳۵ درصدی متوفیان در استان، طی امسال، خبر داد و اضافه کرد: در مجموع تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری ۱۷ درصد و تعداد نفرات فوتی ۲۰ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه ۸۴.۵ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری و داخل شهرها رخ می‌دهد، بیشترین تخلفات حادثه‌ساز در استان را، سرعت و سبقت غیرمجاز عنوان کرد.

سردارامیری با بیان اینکه ۳۰۴ میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق در استان داشتیم گفت: ۷۵۵ متهم اقتصادی دستگیر شده که افزایش دو درصدی داشته است.

وی در پایان افزود: معاونت اجتماعی فراجا در استان رتبه اول کشوری را در فضای مجازی به خود اختصاص داده است، همچنین، در تماس مردم با ۱۹۷، ۳۰ درصد افزایش تقدیر و سه درصد کاهش انتقاد ثبت شده است.
 
انتهای پیام/
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار