کد خبر: ۱۵۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ 02 January 2016
مدیر مسئول این هفته نامه در سرمقاله یادشده نوشته است: خبر تصویب منطقه آزاد سیستان برای مردمی که سالهاست از خشکسالی، کم آبی و سختی معیشت رنج می برند نوید بسیار مسرت بخش و امیدوارکننده ای بود. اما در این میان علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان بود که وقتی برای نخستین بار این موضوع را به عنوان راه چاره ای برای حل بخشی از مشکلات اقتصادی استان و بویژه منطقه سیستان مطرح و قول عملی شدن آن را با تمام توان به سرمنزل مقصود رساند، نتیجه روشن تلاشهایش را به نظاره نشست.
سفرهای مکرر او به تهران و رایزنی با دولتمردان و سرانجام متقاعد کردن تصمیم گیران در مرکز کشور موجب تحقق وعده علی اوسط هاشمی و سربلندی او در بین مردم شد تا آنجا که پس از اعلام خبر تصویب، کارکنان استانداری در مراسمی به استقبالش رفتند و بزرگان و معتمدان و علما نیز در تالار فردوسی برای تقدیر از استاندار سیستان و بلوچستان گردهم آمدند.
این قدرشناسی ها نشان از آن دارد که هر جا مدیری به وعده هایش عمل کند و شعار بیهوده ندهد، مردم نیز قدردان او هستند و برایش ارزش و منزلت قائل می شوند و آنجا که قول و وعده ای بی ثمر داده می شود و سپس فراموش می گردد مردم نیز آگاهانه آن را به نقد می کشند.
تصویب منطقه آزاد سیستان در واقع شکستن دیواری بود که به جای مبارزه و مقابله با قاچاق در عمل، تبدیل به سدی در برابر تامین معیشت مردم این منطقه شده و حتی بخشی از زمینهای کشاورزی آنان را از بین برده بود. ناگفته نماند که تصویب این طرح به تنهایی کارساز نیست. مگر آنکه اراده ای قوی برای استفاده از همه ظرفیتهای سیستان برای توسعه تجارت و صنعت در این منطقه وجود داشته باشد و همکاری و مشارکت مردم و سرمایه گذاران در بخشهای مختلف پشتوانه این اقدام ارزشمند باشد.
سیستان با داشتن مرز مشترک با افغانستان که یکی از مهمترین کشورها در حوزه ترانزیت و بازرگانی است و خود نیز بازار مصرف بسیار خوبی دارد و همچنین اتصال این کشور به چین و آسیای میانه از ظرفیتهای بسیار بالایی برای توسعه برخوردار است. طرح تغییر الگوی کشت و ایجاد منطقه آزاد سیستان و ایجاد کارخانه های بزرگ و صنعتی و تجاری کردن این منطقه با توجه به بحران های رو به افزایش کم آبی و خشکسالی می تواند بهترین راه نجات سیستان باشد.
از این رو استاندار سیستان و بلوچستان با تدبیر چنین طرح هایی گام های استوار و بلندی را برای نجات این منطقه برداشته است که جا دارد ما صاحبان رسانه نیز به نوبه خود از تلاش های ایشان تقدیر کرده و این اقدامات ماندگار در تاریخ استان را پاس بداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار