استاندار سیستان و بلوچستان:
کرمی گفت: مذاکراتی با چینی‌ها و روس‌ها در بحث سرمایه‌گذاری در دریای چابهار انجام گرفته است که این امر بندر را تبدیل به دروازه اصلی صادرات و واردات کشور می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰ 26 June 2024

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه ضمن تبریک هفته ولایت و امامت و هفته قوه قضاییه اظهار کرد: تلاش و کار‌های قوه قضاییه در بیشتر مواقع دیده نمی‌شود، اما یقیناً خداوند این زحمات شما را می‌بیند.

وی افزود: با اجرای عدالت مردم احساس امنیت و آرامش دارند، زیرا می‌دانند قضات با تمام وجودشان از حقوق، زندگی، کار و تلاششان صیانت و محافظت می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان برخوردار، ثروتمند و دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است، اما در فکر و ذهن ما استانی محروم است.

وی بیان کرد: دانشگاه و آموزش و پرورش ۲ رکن مهم در سیستان و بلوچستان هستند و اگر ما در آموزش و پرورش و دانشگاه به طور مطلوب عمل کنیم آسیب‌های اجتماعی و بار قوه قضاییه کم می‌شود.

کرمی با بیان اینکه دانشگاه و آموزش و پرورش محور اصلی پیشرفت و توسعه هستند، تصریح کرد: هسته‌های فناور را در دانشگاه و پارک علم و فناوری راه‌اندازی کرده‌ایم تا به مرحله تجاری سازی برسد.

وی تاکید کرد: باید به سرعت رشد اقتصادی را ایجاد کنیم و برای تمدن‌سازی در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید نمونه باشیم و شرایط بسیار مطلوبی را در این حوز‌ها داریم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه زیرساختی عقب افتادگی‌هایی در استان وجود دارد که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم استان به آنها اشاره کردند و ۱۱ مصوبه اجرایی در حوزه زیرساخت‌ها دادند که به سرعت در حال اجراست.

ساخت ۲۲۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان فقط در یک سال

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبل در سال فقط ۱۰ کیلومتر بزرگراه اجرا می‌شد، افزود: در دولت سیزدهم در سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

کرمی خاطر نشان کرد: در حوزه مسکن ملی ۲۵ هزار و ۱۹۵ مسکن روستایی و شهری تحویل متقاضیان در سیستان و بلوچستان داده شده است و تعداد زیادی نیز در حال ساخت هستند.

وی اظهار کرد: در حوزه گازرسانی ۴۰ همت برای گازرسانی به سراسر سیستان و بلوچستان هزینه شده و طرح‌های بزرگ آبرسانی و طرح تهلاب بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد ریال با پیگیری رهبر معظم انقلاب از صندوق ظرفیت‌های ارزی، بخشی از این هزینه پرداخت شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با عنایت‌های الهی و بارندگی‌های اخیر آب آشامیدنی برای سه سال این منطقه تامین شده است، افزود: انتقال آب از دریا با مشارکت معادن و شرکت‌ها و با حضور ۲۱ پیمانکار در حال اجراست و طرح آب شیرین‌کن با بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال به اتمام رسید.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد کشاورزی و معادن دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است و باید از این منابع به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرد.

کرمی بیان کرد: در سال‌های گذشته ۳۰ درصد از تولید مرغ در سیستان و بلوچستان انجام می‌گرفت، اما در دولت سیزدهم این میزان به ۱۰۰ درصد رسیده و در سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۰۰ مجوز مرغداری صادر شده است.

وی گفت: در اقتصاد تجارت ارتباطمان را با کشور پاکستان، افغانستان، عمان و کشورهای آفریقایی توسعه داده ایم.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر معادن در استان، تاکید کرد: باید فرآوری معادن انجام شود و شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد شهری و دیجیتال بیش از ۱۰ هزار نفر آموزش دیدند و ۳۰ شرکت راه‌اندازی شده تاکید کرد: باید فرهنگ کار را گسترش و توسعه دهیم زیرا باعث ثروتمند شدن تمام افراد جامعه می‌شود.

کرمی تصریح کرد: انقلاب اسلامی اراده الهی و ادامه حرکت انبیا و ائمه (ع) است و رسالت ما پیاده کردن اسلام عزیز و گسترش عدالت و نجات بشریت است و ما در مبارزه با داعش و استکبار جهانی نشان دادیم که با اتکا به خداوند متعال و پای اسلام ایستاده‌ایم.

وی با تبریک هفته قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در سلامت جامعه و آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی دارد و اگر ما به دستورات اسلام عمل کنیم تمام مردم از زندگی کردن لذت می‌برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار