کد خبر: ۲۱۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 26 April 2016

استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه استانی واگذاری طرحهای عمرانی به بخش خصوصی اظهار کرد: واگذاری طرحهای عمرانی به بخش خصوصی گامی برای تغییر در رفتار توسعه‌ای، مشارکت همگانی و ورود به مرحله جدید توسعه در کشور و استان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در این جلسه افزود: واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی علاوه بر ایجاد تغییر ساختاری در توسعه استان گامی مهم در استفاده از ظرفیت‌های موجود مردمی و افزایش سهم آنان در توسعه استان است.

مهندس هاشمی ادامه داد: وابستگی صددرصدی مردم به دولت موجب کندی روند توسعه و همچنین افزایش سطح مطالبات آنان از دولت شده است.

وی با اشاره به مساله برجام فضای کنونی کشور و جهان را برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بسیار مناسب توصیف کرد و خواستار روانسازی مقررات و انعطاف بیشتر دستگاههای اجرایی استان با سرمایه گذاران بخش خصوصی شد.

استاندار همچنین خواستار شناسایی و حذف موانع سرمایه گذاری در استان شد و افزود: وجود موانع و تعصب بخشی موجب عدم جذب سرمایه گذار خواهد شد .

مهندس هاشمی، خط استراتژیک انتقال آب از چابهار به زابل را به عنوان مثال یکی از طرحهای مهم قابل واگذاری به سرمایه گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و خواستار معرفی حداقل 2 طرح وزن دار برای استان شد .

وی همچنین بر تشکیل کارگروه واگذاری و ارائه آموزشهای لازم به اعضای کارگروه به منظور شناسایی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی تأکید کرد .

استاندار در پایان خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی یادآور شد: چهره های فعال اقتصادی مرتبط با هر بخش را در یک همایش فراخوان کنید تا ضمن توجیه، از این فرصت طلایی برای سرمایه گذاری در استان برخوردار شوند .

مالکی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در ابتدای این جلسه گفت: در راستای تحقق شعارامسال بر پایه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، واگذاری حداقل 50 درصد از پروژه‌های عمرانی استان به بخش خصوصی تا پایان شهریور ماه امسال در دستور کار می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار